Regulacje zawarte w dokumencie uwzględniają konieczność dokonania oceny ryzyka oraz są zgodne z obowiązującymi w Unii Europejskiej przepisami. Szkolenia i programy edukacyjne pozwolą pracownikom Grupy skutecznie i w wartościowy sposób wykorzystywać sztuczną inteligencję.
Transformacja cyfrowa i odpowiedzialność technologiczna
Postępująca cyfryzacja oraz rozwój technologii dynamicznie zmieniają środowisko pracy. Za pośrednictwem podpisanego dokumentu Grupa E.ON podkreśla ambicje do wyznaczania standardów w branży energetycznej oraz promowania etycznego i zgodnego z przepisami wykorzystania sztucznej inteligencji (AI).
Zobacz również
– Dzięki tej wspólnej deklaracji, wraz z naszymi partnerami społecznymi, ustanawiamy nowe standardy odpowiedzialnego wykorzystania sztucznej inteligencji w firmie. Porozumienie to pozwala nam w ukierunkowany sposób przygotować naszych pracowników na przyszłość oraz jak najlepiej wykorzystać potencjał AI – komentuje Victoria Ossadnik, członkini Zarządu E.ON, odpowiedzialna za cyfryzację i innowacje.
Najważniejsze zasady dotyczące wdrażania i wykorzystania sztucznej inteligencji
Systemy AI są wdrażane w Grupie E.ON, by trwale i w pozytywny sposób wesprzeć wszystkie obszary działalności firmy. Mają także pomóc pracownikom w ich codziennych obowiązkach. Rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję – takie jak predykcyjne utrzymanie ruchu czy analiza obrazu – są już z powodzeniem stosowane i przyczyniają się do realizacji strategicznych celów firmy.
Podpisane porozumienie uwzględnia konieczność dokonania oceny ryzyka, co jest również wskazane w rozporządzeniu Unii Europejskiej w sprawie sztucznej inteligencji. Celem nowych przepisów jest zapewnienie bezpiecznego i etycznego rozwoju oraz wdrażania AI. Mają jednocześnie chronić podstawowe prawa obywateli UE i wspierać innowacje.
Top NM: najchętniej czytane teksty w 2024 r.
Kluczowym elementem porozumienia jest ciągłe szkolenie i poszerzanie umiejętności 75 000 pracowników Grupy E.ON ze wszystkich krajów, w których działa spółka. Dzięki kompleksowemu programowi szkoleniowemu w zakresie AI pracownicy będą mogli zwiększać swoje kompetencje, które są niezbędne do odpowiedzialnego i efektywnego korzystania z systemów sztucznej inteligencji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcie główne: mat. pras.