Nowatorska akcja rekrutacyjna jest skierowana do studentów i absolwentów kierunków technicznych, którzy są zainteresowani stażami i praktykami w Grupie ERBUD. Kandydat ma do wyboru rozmowę z rekruterem w siedzibie firmy, telefoniczną, w formie zdalnej wideokonferencji, a od maja także podczas gry w CS:GO.
W wielu aspektach czujemy się pionierami. Chcemy nadawać ton branży budowlanej, wyznaczać trendy, szukać nowych, nietuzinkowych rozwiązań, w pełni wykorzystywać korzyści płynące z potencjału technologii. Stąd między innymi dalsza eksploracja esportu. Skala zainteresowania turniejem „Walka o Koszyki” i liczba nagród branżowych przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. Postanowiliśmy pójść za ciosem i rozpocząć rekrutację w oparciu o CS:GO – tłumaczy Dariusz Grzeszczak, prezes Grupy ERBUD.
Zobacz również
W ramach aktywacji zrealizowana została kampania display zachęcająca do dołączenia na serwer Discord Grupy ERBUD, gdzie kandydaci mogą zapoznać się z firmą i jej esportowymi aktywnościami.
Jako ERBUD zaczęliśmy wykorzystywać CS-a w rekrutacji kandydatów z jednej strony, żeby wzmocnić nasz wizerunek pracodawcy i zbudować zaangażowanie po stronie kandydata, a z drugiej by uatrakcyjnić procesy realizowane przez nas i rzeczywiście dotrzeć do najlepszych kandydatów – wyjaśnia Dagmara Sobolewska, dyrektorka HR w Grupie ERBUD.
Akcja czołowej polskiej firmy budowlanej to nie tylko ukłon w kierunku gamingowej pasji kandydatów. Ta formuła rekrutacji ma pomóc firmie w jeszcze lepszym poznaniu przyszłych pracowników.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Counter-Strike pozwala poznać kandydata w aspektach, w których nie jesteśmy w stanie go poznać podczas tradycyjnej rozmowy rekrutacyjnej. Rekruter może się dowiedzieć o kandydacie, w jaki sposób radzi sobie z presją; w jaki sposób się komunikuje; w jaki sposób przekazuje plany czy pomysł na strategię – tłumaczy dr Natalia Koperska, psycholog esportowy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
ERBUD to pierwsza firma z branży budowlanej, która zdecydowała się na wejście do świata esportu. W zeszłym roku spółka została partnerem tytularnym University Esports – EDU, czyli uniwersyteckiej ligi Counter-Strike: Global Offensive i League of Legends. Aby dotrzeć do studentów i absolwentów kierunków technicznych ERBUD dokonał połączenia świata offline i gamingu. Jego zwieńczeniem był turniej CS:GO „Walka o Koszyki”. W efekcie tego powstała pierwsza kampania employer brandingowa oparta o zjawisko metaverse. Realizacja otrzymała dwa złote Złote Spinacze, Srebro i Brąz w konkursie IAB MIXX Awards 2021 oraz Złoto w europejskiej edycji konkursu. Na początku tego roku marka zaangażowała natomiast środowisko esportowe do poruszenia tematu pisowni słowa „esport” w ramach akcji #esportpiszemyjakerbud.