Po 52 okrążeniach na torze Silverstone, Lando Norris z McLaren Formula 1 Team zajął pierwsze miejsce, które zostało nagrodzone złotym trofeum LEGO. Puchar składał się z 2717 klocków i ważył ponad 2 kg. Podobne nagrody, ale w kolorze białym z czerwonymi i niebieskimi detalami otrzymali również zdobywcy drugiego i trzeciego miejsca (kolejno: Oscar Piastri i Nico Hulkenberg z KICK Sauber F1 Team). Zwycięski konstruktor, McLaren Formula 1 Team, otrzymał z kolei puchar z ciemnoniebieskich i złotych klocków.

Zobacz również

Puchary powstały z okazji 75. rocznicy Formuły 1 na torze Silverstone, gdzie w 1950 roku odbyły się pierwsze Mistrzostwa Świata Formuły 1. Inspiracją był projekt obecnego złotego trofeum RAC (Royal Automobile Club) za Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Sprzedaż zagraniczna zgodna z prawem – wyzwania, przykłady błędów i praktyczna checklista [WEBINAR]

Słuchaj podcastu NowyMarketing


Za powstanie wszystkich pucharów odpowiadało siedmiu budowniczych z warsztatu modelarskiego LEGO Group w Billund w Danii, którzy składali trofea ponad 210 godzin. Nagroda za pierwsze miejsce ma wysokość ponad 59 cm, a za drugie i trzecie miejsce – ponad 43 cm wysokości.
Powstanie tych trofeów to część wieloletniej współpracy między Grupą LEGO a Formułą 1.
– Podczas tegorocznego British Grand Prix chcieliśmy zrobić coś naprawdę wyjątkowego, aby uczcić ważną rocznicę, a także zaskoczyć i zachwycić budowniczych na całym świecie. Dziedzictwo Silverstone jest niesamowite i mamy nadzieję, że fani zainspirują się tymi wyjątkowymi konstrukcjami trofeów, które pokazują, że zaczynając od zaledwie jednego elementu LEGO, istnieją nieograniczone możliwości tego, co można stworzyć – powiedziała Julia Goldin, Chief Product & Marketing Officer w LEGO Group.
– Nasze partnerstwo z Grupą LEGO już przyciągnęło uwagę dzięki dużym samochodom LEGO w Miami, a nasza następna współpraca pozwoli nam uczcić 75. rocznicę Formuły 1 na miejscu pierwszego wyścigu w 1950 r. tymi wykwintnie zbudowanymi trofeami. Współpraca z Grupą LEGO nad tworzeniem naprawdę kreatywnych i angażujących momentów, które wzbudzają zainteresowanie i ciekawość zarówno naszych obecnych, jak i nowych fanów, a także dodają odrobinę dodatkowej zabawy do tak uroczystego momentu, jak wręczenie trofeów – dodał Emily Prazer, dyrektor ds. handlowych Formuły 1.
źródło: LEGO