Wyniki L’Oréal za 2019 r. w porównaniu do 2018 r.:
- Sprzedaż: 29,87 mld euro
- Zysk operacyjny: 5,54 mld euro, wzrost +12,7%
- Zysk na jedną akcję: 7,74 mld euro, wzrost +9,3%
- Przepływ pieniężny operacyjny: 5,03 mld euro, wzrost +29,8%
- Dywidenda: 4,25 mld euro, wzrost +10,4%
Region Europy Wschodniej odnotował wynik +9,0% w porównaniu do analogicznych warunków i +8,9% na podstawie zgłoszonych danych, a napędzały go Rosja, Turcja, Ukraina i Rumunia. Dywizje Produktów Szerokiej Dystrybucji, Produktów Luksusowych i Kosmetyków Aktywnych zdobyły nowy udział w rynku, dzięki czemu na poziomie całej Grupy zyskiwały w kategoriach produktów do makijażu, pielęgnacji skóry i włosów. Nadal silnie rozwijał się kanał dystrybucji e-commerce, który w tej chwili odpowiada za 10% sprzedaży w tym regionie.
Zobacz również
W Zachodniej Europie odnotowano z kolei wzrost +1,8% w porównaniu do analogicznych warunków i +2,6% na podstawie zgłoszonych danych. Dywizja Produktów Luksusowych prześcignęła tempo rozwoju rynku dzięki pomyślnemu wprowadzeniu zapachów Libre marki Yves Saint Laurent i Idôle marki Lancôme, dynamice marek Giorgio Armani i Kiehl’s oraz dobremu debiutowi produktów IT Cosmetics w kilku krajach. Marka Lancôme stała się numerem jeden na selektywnym rynku dla kobiet. Dywizja Kosmetyków Aktywnych zanotowała wysoki wzrost marek La Roche-Posay i SkinCeuticals oraz rozwojem marki CeraVe. Dywizja Produktów Szerokiej Dystrybucji zdobyła udział w rynku w kilku kluczowych krajach, w szczególności w Niemczech, Zjednoczonym Królestwie, Hiszpanii i Holandii, a także utrzymała bardzo silną pozycję we Francji. Rozwój tej dywizji w zakresie produktów do makijażu i pielęgnacji skóry twarzy przewyższył wzrost rynku. Kontynuowana była transformacja Dywizji Produktów Profesjonalnych, co powinno przynieść korzyści już w roku 2020.
Jean-Paul Agon, Prezes Grupy L’Oréal tak skomentował roczne wyniki finansowe Grupy:
– Koncern L’Oréal zamknął dekadę, uzyskując największy od 2007 r. wzrost sprzedaży, z wynikiem +8,0% w porównaniu rok do roku[1], a także doskonałe wyniki w czwartym kwartale na bardzo dynamicznym rynku kosmetycznym.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Wszystkie Dywizje koncernu się rozwijają. Sprzedaż Dywizji Produktów Luksusowych przekroczyła 11 mld euro, dzięki silnej dynamice należących do niej czterech marek: Lancôme, Yves Saint Laurent, Giorgio Armani i Kiehl’s, z których każda odnotowała dwucyfrowy wzrost. Dywizja Kosmetyków Aktywnych uzyskała najlepszy roczny wynik w całej swojej historii, a sprzedaż marki La Roche-Posay przekroczyła poziom miliarda euro. Wzrost w Dywizji Produktów Szerokiej Dystrybucji napędzała marka L’Oréal Paris, dla której był to wspaniały rok. Wyniki poprawiła również Dywizja Produktów Profesjonalnych, a jej najważniejszym osiągnięciem był dwucyfrowy wynik marki Kérastase.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wyniki w poszczególnych regionach geograficznych znacznie się między sobą różnią. Nowe rynki odnotowały największy wzrost od ponad 10 lat. Region Azji i Pacyfiku stał się numerem 1 w Grupie, uzyskując świetne rezultaty w końcówce roku w Chinach, ale również dobry wzrost w Korei Południowej, Indiach, Indonezji i Malezji. Duże tempo wzrostu utrzymano w Europie Wschodniej. Na wynik regionu Ameryki Północnej miały wpływ słabe wyniki w sektorze produktów do makijażu.
Do sukcesu Grupy mocno przyczyniły się kanały dystrybucji e-commerce i Travel Retail, które również silnie napędzały wzrost. Kanał e-commerce wykazał spektakularny wzrost +52,4%[2] i odpowiadał za 15,6% sprzedaży. Kanał Travel Retail utrzymał silny rozmach i odnotował wzrost +25,3%[3].
W 2019 roku osiągnęliśmy również poprawę zysków. Silny wzrost sprzedaży oraz zysku brutto w połączeniu z niższą wagą kosztów operacyjnych pozwolił nam więcej zainwestować w nasze marki i poprawić zyskowność.
Najbliższe tygodnie z pewnością będą dużym wyzwaniem dla mieszkańców Chin walczących z epidemią koronawirusa. Chcemy ich zapewnić o naszej solidarności z nimi. Wierzymy, iż władze Chin podejmują skuteczne i odpowiednie środki, by jak najlepiej poradzić sobie z tą epidemią. Sytuacja ta będzie miała tymczasowy wpływ na rynek kosmetyczny w tym regionie, a tym samym na naszą działalność w Chinach i w kanale dystrybucji Travel Retail w Azji, nawet jeżeli jest jeszcze zbyt wcześnie, by to oszacować. Nasze doświadczenia z podobnymi sytuacjami w przeszłości (SARS, MERS itp.) pokazują, że po okresie zawirowań konsumpcja odradza się silniej niż wcześniej. Dlatego zakładając na tym etapie, że sytuacja związana z epidemią będzie się rozwijała według podobnego wzorca, jesteśmy przekonani o tym, że również w tym roku mamy szansę prześcignąć tempo rozwoju rynku kosmetycznego i po raz kolejny uzyskać wzrost sprzedaży i zysków”.
Szczegółowe wyniki finansowe Grupy L`Oréal dostępne są na stronie.