Dom Kreatywnego Contentu BrandTime po raz kolejny realizuje projekt o charakterze edukacyjnym. Tym razem dla partnera z branży medycznej. Współpraca z Grupą LUX MED to inicjatywa, która ma na celu uświadamianie kobietom jak ważna jest profilaktyka i szybkie wykrycie raka piersi. Kampania realizowana wspólnie z Dzień Dobry TVN trwać będzie przez cały październik.
Październik od lat uznawany jest za miesiąc świadomości raka piersi. Jak wynika z danych WHO, jest on najczęściej diagnozowanym u kobiet nowotworem na świecie. Co roku rozpoznaje się go u 12 proc. z nich. Profilaktyka, wczesna diagnostyka i nowoczesne leczenie pozwalają wygrać z rakiem piersi, dlatego niezwykle ważne jest uświadamianie społeczeństwa, jakie znaczenia dla zdrowia kobiet mają badania diagnostyczne. Misją Grupy LUX MED jest pomaganie ludziom w dłuższym, zdrowszym i szczęśliwszym życiu. Firma jako lider prywatnych usług medycznych zapewnienia swoim pacjentom kompleksową opiekę medyczną – od diagnostyki przez leczenie, aż do całkowitego powrotu do zdrowia. Natomiast rolą mediów jest popularyzowanie profilaktyki oraz uświadamianie znaczenia wczesnej diagnostyki dla skutecznego leczenia, co realizuje BrandTime wspólnie z Dzień Dobry TVN.
Zobacz również
Jest to kolejna akcja edukacyjna, którą mamy przyjemność realizować dla naszych partnerów. Tym razem, wspólnie z Grupą LUX MED chcemy zadbać o zdrowie kobiet, zachęcimy je do profilaktyki i diagnostyki w Miesiącu Świadomości Raka Piersi. Nasza akcja pokazuje, że działania contentowe mogą wkraczać także w tak ważny obszar jak profilaktyka nowotworowa, a realizowane przez nas produkcje telewizyjne mają wymiar społeczny i edukacyjny – powiedział Jarosław Czujak, dyrektor zarządzający w BrandTime .
Cały miesiąc aktywności
Już 30 września, w Dzień Dobry TVN, w ramach wejścia live ze szpitala LUX MED Onkologia, Prezes Anna Rulkiewicz zainauguruje akcję. Zaprosi też do odwiedzenia mobilnych pracowni diagnostycznych Grupy LUX MED, zlokalizowanych w różnych miastach Polski. Co tydzień, redakcja Dzień Dobry TVN będzie obecna w innym z nich, by na żywo przekazywać informacje o możliwości przebadania się, a także, by porozmawiać z personelem medycznym i pacjentkami. Strefy do badań umiejscawiane będą w centrach miast. Przed każdym z tych miejsc, ustawiony będzie namiot, pełniący funkcję recepcji, w której kobiety będą mogły zapisać się na badanie piersi.
Kluczem do skutecznej strategii ESG jest budowanie jej wokół swojej głównej działalności – naszą jest dbanie o zdrowie. Będąc firmą odpowiedzialną społecznie, wychodzimy naprzeciw potrzebom pacjentów. W październiku robimy to dosłownie, organizując mobilne strefy w 5 miastach Polski. Oprócz badania piersi, kobiety będą mogły skorzystać w nich także z pomocy psychoonkologów. To niezwykle ważny element skutecznego leczenia raka piersi. Za cel stawiamy sobie zachęcenie jak największej liczby kobiet do profilaktyki i diagnostyki. W związku z tym zdecydowaliśmy się na działania w wysokozasięgowym medium, jakim jest telewizja – powiedział Łukasz Niewola, dyrektor komunikacji korporacyjnej i zrównoważonego rozwoju Grupy LUX MED.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Harmonogram akcji
Akcja realizowana będzie przez cały październik, w każdą sobotę w innym mieście.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- 30.09.2022 – wejście live ze szpitala LUX MED Onkologia z udziałem Prezes Anny Rulkiewicz
- Olsztyn – 01.10.2022
- Katowice – 08.10.2022
- Krosno – 15.10.2022
- Lublin – 22.10.2022
- Siedlce – 29.10.2022
- 30.10.2022 – wejście live ze szpitala LUX MED Onkologia – podsumowanie akcji z udziałem Prezes Anny Rulkiewicz
Strefy do badań otwarte będą przez 8 godzin: od 8:00 do 16:00. W strefie będzie także możliwość rozmowy z psychologiem (w specjalnie zaaranżowanej, intymnej przestrzeni).
Aktywności w ramach kampanii nagłaśniane będą w Dzień Dobry TVN, w mediach własnych Grupy LUX MED, a także w ramach działań PR, realizowanych przez 38 Content Communication.
Za nadzór nad realizacją akcji odpowiada BrandTime. Za produkcję odpowiedzialna jest Grupa Discovery TVN.