naTemat.pl to portal założony w 2012 roku przez Tomasza Lisa i Roberta Jędrzejczyka. Startował jako połączenie serwisu internetowego i platformy blogowej, porównywanej ówcześnie do „polskiego Huffington Post”.
Zobacz również
Dziś mija dokładnie 10 lat od startu. Z tej okazji Grupa przygotowała serię aktywności. To m.in. dedykowana strona przedstawiająca ostatnie 10 lat, wideoreportaż opowiadający historię projektu, kampania banerowa oraz socialowa. Urodzinowe spoty promujące naTemat będą emitowane w niektórych kinach przed seansami, a na stronie głównej publikujemy serię wywiadów ze znakomitymi nazwiskami, z którymi rozmawiamy o ich ostatniej dekadzie. Zmianie ulegnie też sam logotyp.
Patrzę wstecz i nie dowierzam, jak wiara i odwaga czynią możliwymi rzeczy niemożliwe. 10 lat nieustającej walki, zmienności i specyfiki rynku wydawniczego, trudnych decyzji i nauki na błędach. Będąc małym wydawcą, walka o przetrwanie to codzienność, a bez zaplecza korporacyjnego czy bycia częścią holdingu, jest to niemal mission impossible. Sztuką nie jest ściganie się z TOP3, ale znalezienie swojej misji i jej wierna realizacja. Chcemy być bliżej i bardziej. Chcemy tłumaczyć rzeczywistość z wielu różnych perspektyw, codziennie. To my mamy odwagę wykrzyczeć o Polsce na Time Square czy postawić monolit, by zwrócić uwagę na niepokojące zmiany, jakie dzieją się w kraju. Nagłaśniamy akcje społeczne czy wraz z czytelnikami pomagamy spłacić długi i zoperować oczy staruszce. Największą wartością jest zespół utalentowanych, unikatowych, zaangażowanych ludzi. Wierzymy że najlepsze przed nami. Jesteśmy bogatsi o setki ważnych doświadczeń i pewnie patrzymy w przyszłość. Jest nas już 100 osób, rozwijamy nowe kompetencje w organizacji i możemy śmiało powiedzieć, że jesteśmy liczącym się wydawcą dla klientów i domów mediowych. Kolejny rok z rzędu utrzymujemy rosnący trend w przychodach i zyskach – mówi Paulina Plenkiewicz, CEO Grupy naTemat.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W swojej historii Grupa naTemat została dwukrotnie wyróżniona przez Google w ramach funduszu DNI, który wspiera jakościowe dziennikarstwo. W ten sposób powstał projekt BRID, który w innowacyjny sposób łączy czytelników i dziennikarzy. Ci pierwsi decydują o reportażach, jakie będą realizowali ci drudzy, a następnie mogą (nie muszą) partycypować w kosztach realizacji. Pierwszy milion unikalnych użytkowników naTemat osiągnęło po pół roku działalności, a historyczny rekord serwisu to 15 mln unikalnych użytkowników.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dziś naTemat to nie tylko portal naTemat.pl, ale cała grupa medialna, wydająca pięć samodzielnych serwisów. W jej skład wchodzi biznesowo-technologiczny INNPoland.pl, parentingowy MamaDu.pl, fatheringowy dadHero.pl i satyryczny ASZdziennik.pl.
naTemat powstało z idei. Chcieliśmy stworzyć portal, który będzie taki, jak my. Młody, nowy, zadziorny, pokazujący, że media można robić inaczej, ale jednocześnie oddając to, w co wierzymy. W równość, wolność, przyzwoitość oraz fajną, otwartą i europejską Polskę. To, co zaczęło się 22 lutego 2012 roku w małym mieszkaniu w kamienicy przy ul. Koszykowej, dziś jest pełnoprawną grupą medialną, która daje pracę blisko 100 wyjątkowym osobom, a w milionach można liczyć nie tylko naszych czytelników, ale i przychody. Ten rok będzie dla nas przełomowy jeszcze z paru względów, ale o nich będziemy mogli powiedzieć dopiero za jakiś czas – mówi Michał Mańkowski, redaktor naczelny, dyrektor operacyjny i członek zarządu Grupy naTemat.
naTemat jest znane z nieoczywistych akcji społecznych, które stają się viralami wśród internautów. W 2018 roku zespół naTemat wynajął największy baner na Times Square i wyświetlił tam spot z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości Polski. Akcja została nagrodzona w konkursie MIXX Awards IAB. Rok później Grupe naTemat zrealizowała „Trzy billboardy za Sieradzem”. W portfolio ma także „Mural dla służby zdrowia” i „Warszawski monolit”.