18 marca br. na facebookowym oraz instagramowym profilu Grupy Żywiec pojawiło się zdjęcie przedstawiające butelkę wody marki Żywiec Zdrój, okraszone hasłem „Bez wody nie ma Ż”.
Zobacz również
Natomiast na profilu marki Żywiec Zdrój na Facebooku i Instagramie opublikowane zostało podobne zdjęcie, lecz tym razem jednak przedstawiające butelkę bezalkoholowego piwa Żywiec, wraz z hasłem „Bez wody nie ma Ż”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jak się okazuje, oba brandy szykują wspólną akcję, której szczegóły poznamy prawdopodobnie już wkrótce, bo w poniedziałek 22 marca br., kiedy to wypada Światowy Dzień Wody.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wygląda na to, że akcje między markami, które nie stanowią dla siebie bezpośredniej konkurencji, są ostatnio dość częstym zjawiskiem. Wystarczy chociażby wspomnieć o niedawnej inicjatywie sieci IKEA i Decathlonu – zaczęło się od swego rodzaju „dialogu” w social mediach i przerodziło w akcję zachęcającą społeczeństwo do aktywności fizycznej w domu.
PS
Zaczepki marek są dość powszechnym działaniem marketingowym. Najbardziej znane są z tego brandy fast foodowe, takie jak Burger King, KFC czy McDonald’s. Ta pierwsza sieć w 2018 roku stworzyła specjalną akcję, w ramach której każda osoba znajdująca się w okolicach restauracji McDonald’s, otrzymywała Whoopera za centa.
PS2
A tutaj znajdziecie inne ciekawy przykłady markowych potyczek.