Zaledwie wczoraj informowaliśmy Was o tym, że marka Levi’s uruchomiła nowy, proekologiczny program, w ramach którego będzie odkupować od klientów stare ubrania, odświeżać je, a następnie ponownie wystawiać na sprzedaż. Teraz z podobną inicjatywą rusza Gucci.
Włoski dom mody nawiązał bowiem współpracę z platformą sprzedającą używaną odzież i dodatki – The Real Real – w ramach której marka uruchomiła internetowy second hand. Pojawią się tam zarówno produkty, które oddadzą klienci, ale również nowe ubrania przekazane bezpośrednio przez Gucci, które na przykład nie sprzedały się w bieżącej kolekcji.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
To jednak nie wszystko – za każdą rzecz, która otrzymała drugie życie, marka zadeklarowała, że zasadzi jedno drzew w ramach współpracy z organizacją One Tree Planted.
Co istotne, Gucci już od jakiegoś czasu podejmuje konkretne kroki, aby stać się marką bardziej zrównoważoną i przyjazną środowisku. W 2018 roku włoski dom mody zapowiedział, że rezygnuje z wykorzystywania naturalnych futer w swoich kolekcjach, natomiast w czerwcu br. marka zaprezentowała kolekcję, w której wykorzystano materiały pochodzące z recyklingu. Ponadto, Alessandro Michele, dyrektor kreatywny Gucci, poinformował, że rezygnuje z organizowania pokazów podczas fashion weeków, sezonowych kolekcji, a także podejmuje rozwiązania mające na celu minimalizację nadprodukcji ubrań i dodatków.
PS
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Prawdopodobnie jeszcze w tym roku w Szwecji pojawi się pierwszy sklep sieci IKEA, w którym sprzedawane będą meble z drugiej ręki. W ten sposób marka chce walczyć z nadmierną konsumpcją i marnotrawstwem produktów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Pre-owned, bo taką nazwę nosi nowa funkcja Zalando, umożliwia klientom sprzedawanie i kupowanie rzeczy z drugiej ręki. Na polskim rynku pojawi się już na początku października.
PS3
W czerwcu br. marka Gucci zaprezentowała swoją nową kampanię utrzymaną w duchu idei body positive. Jedną z bohaterek sesji zdjęciowej jest Ellie Goldstein, 18-letnia modelka z zespołem Downa.