Najnowsza kampania HalfPrice ruszyła w nietuzinkowej odsłonie, jakiej polscy klienci jeszcze nie widzieli. Oprawa graficzna została bowiem stworzona z pomocą sztucznej inteligencji. Pionierski projekt wykorzystujący AI w działaniach marketingowych wyznacza nowe kierunki rozwoju komunikacji z klientem.
– Wygenerowane z wykorzystaniem AI obrazy najnowszej kampanii HalfPrice Club wyglądają wręcz obłędnie – nie ma możliwości, aby przejść obojętnie obok nich. Tworzą nie tylko „opowieść” o naszym klubie, ale także przekazują emocje, które są charakterystyczne dla marki – ekscytację, fascynację, zabawę. Od momentu startu HalfPrice to brand o bardzo wyrazistym charakterze – ta kampania po prostu musiała się wydarzyć – mówi Michał Kniaź, dyrektor marketingu w HalfPrice.
Zobacz również
– Dla nas, działu marketingu, to jest także test – jak AI może wesprzeć nas w codziennej pracy. Pierwsze wyniki przeszły nasze oczekiwania. Szybkość działania czy elastyczność jaką daje sztuczna inteligencja otwierają przed nami wiele możliwości – jeszcze bardziej jakościowej komunikacji z klientem w czasie rzeczywistym – dodaje Kniaź.
Nowa kampania promuje HalfPrice Club, miejsce dla pasjonatów światowych marek i łowców najlepszych promocji. Na członków klubu czekają perełki od znanych brandów, w takich kategoriach jak odzież, obuwie, akcesoria, zabawki oraz wyposażenie i dodatki do domu. Wszystko nawet do 80% taniej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Klubowicze mają również dostęp do dodatkowych ofert specjalnych, a także jako pierwsi dowiadują się oni o wyjątkowych akcjach i promocjach. To właśnie członków HalfPrice Club przedstawiają postaci widoczne na kreacjach stworzonych przez sztuczną inteligencję.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Oczywiście traktujemy AI jako uzupełnienie dotychczasowych narzędzi i współprac. Jesteśmy dzisiaj na samym początku drogi wykorzystywania sztucznej inteligencji w pracy działów marketingu. Mamy tutaj jeszcze wiele do zrobienia – w kontekście narzędziowym, ale przede wszystkim rozwoju naszych Zespołów. Już dziś widzimy potrzebę powstania całego szeregu nowych kompetencji – od analityki po kreację tzw. prompterów. Jestem przekonany, że o wielu umiejętnościach, które wkrótce będą potrzebne, nawet jeszcze nie wiemy. AI to dla nas ekscytująca przygoda, która wymaga uwagi, mądrości, pokory, ale też otwartości i ciekawości. Sztuczna inteligencja istnieje, nie zatrzymamy tych zmian. My już dziś uczymy się z nią współpracować – chcemy bowiem dobrze poznać jej możliwości, mieć wpływ na kształtowanie sposobów jej wykorzystania, a także wykorzystać szanse, które przed nami otwiera. Co ważne, stawiamy także na transparentną komunikację z klientem – na każdej grafice dodajemy adnotację, mówiącą o tym, że obraz został wygenerowany przez AI – mówi Michał Kniaź.
Kampania HalfPrice będzie prowadzona w najbliższych miesiącach we wszystkich kanałach social media marki, OOH i digital.
Materiał reklamowy powstały na zlecenie CCC.