W obliczu globalnego niedoboru kadr, Accor postanowił skierować większą uwagę na branżę, jej pracowników, możliwości i szanse kariery. Pragnie jednocześnie promować hotelarstwo jako dziedzinę o kluczowym znaczeniu dla gospodarki, będącą także satysfakcjonującą drogą kariery.
Duncan O’Rourke, CEO Accor Northern Europe i gospodarz podcastu „Heart of Hospitality”, już w pierwszym odcinku drugiego sezonu spotkał się z Natalią Bayoną, director of innovation, education and investments ze Światowej Organizacji Turystyki (UNWTO – wyspecjalizowana organizacja ONZ). Dyskutowali o tym, w jaki sposób edukacja, technologia i innowacje mogą dokonać trwałej zmiany w turystyce. Pokazali jak ważne jest zaangażowanie lokalnych społeczności i budowanie wraz z nimi doświadczeń. Rozmawiali także o konieczności wzmocnienia pozycji młodego pokolenia tak, by móc jeszcze lepiej kształtować przyszłość branży.
Zobacz również
Duncan O’Rourke, CEO Accor Northern Europe, stwierdził:
Podróże i hotelarstwo rozwijają się dzięki gościom. W miarę jak świat otwiera się na nowo, a proces wychodzenia z kryzysu przebiega w wyjątkowym tempie, ludzie znów podróżują po świecie, poznają różne miejsca i kultury, tworzą wspomnienia na całe życie, spotykając się w każdym zakątku naszej planety. Hotelarstwo i turystyka każdego roku wnoszą miliardowy wkład w globalną gospodarkę, dają zatrudnienie 1 na 10 osób w skali świata. Jednak poza tą makroperspektywą, w hotelarstwie i turystyce chodzi przede wszystkim o ludzi, o ich serce, kunszt i pasję, którą rozwijają podczas satysfakcjonującej kariery zawodowej.
Natalia Bayona rozpoczęła swoją karierę prawie dwie dekady temu w Departamencie Turystyki i Handlu Turystycznego w rodzinnej Kolumbii. Szybko przeszła drogę od młodego, energicznego i zmotywowanego millenialsa, do pełnej werwy menedżerki odpowiedzialnej za edukację, innowacje i inwestycje.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Jeśli masz motywację i chcesz się uczyć nowych rzeczy, możesz zrobić wspaniałą karierę, wyznała Natalia w wypowiedzi o swoich doświadczeniach i potencjale turystyki. Najlepszym sposobem na zdobycie wiedzy jest podróżowanie, ponieważ w ten sposób otwierasz swój umysł na odmienne kultury. Turystyka to siła napędowa pokoju, gdyż pozwala zobaczyć, jak ludzie z różnych społeczności łączą się w tej samej sprawie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W omawianym odcinku docenione zostało znaczenie młodzieży, która jako grupa demograficzna odpowiada za 50% światowego zatrudnienia w turystyce.
Innowacyjnością musi kierować młodzież, dlatego należy dać jej możliwość kształtowania przyszłości. W hotelarstwie zatrudnionych jest najwięcej młodych ludzi, zatem jest bardzo młodym, dynamicznym i innowacyjnym sektorem. To też najbardziej nastawiony na ludzi segment gospodarki. Skoncentrowanie na innych osobach sprawia, że stale trzeba wprowadzać innowacje, bo każdy człowiek jest inny. Na tym polega magia turystyki – jest ona bardzo ludzka, a korzyści z niej widać natychmiast. Nie chodzi o to, co będzie za pięć lat czy za pięć miesięcy. Tu wszystko może natychmiast odmienić życie, więc nie sądzę, aby jakakolwiek inna branża mogła dorównać hotelarstwu – podsumowuje Natalia Bayona.
Cały odcinek dostępny jest na heart-of-hospitality.com/podcast.
Więcej informacji na temat kariery w hotelarstwie znaleźć można na stronie careers.accor.com.