Próbowałeś kiedyś stworzyć prompt, który pozwoli sztucznej inteligencji wygenerować smakowicie wyglądające grafiki z ulubionymi daniami? Jeśli tak, to wiesz, że rezultaty tych prób bywają różne. A gdyby tak móc gotować niczym profesjonalista w restauracji nagrodzonej gwiazdkami Michelin? I to w dodatku bez wychodzenia z domu?
Firma Heinz udowadnia, że to nie tylko możliwe, ale i naprawdę łatwe, a wszystko dzięki wydanej właśnie książce kucharskiej łączącej kulinaria i AI (org. Heinz AI Cookbook). Ta niecodzienna propozycja ma udowodnić, że nowe technologie i wyśmienity smak mogą iść za pan brat, a tak naprawdę już to robią.
Zobacz również
AI się uczy (gotować)
– Ponieważ ponad 50 proc. światowej populacji przyznało się do korzystania ze sztucznej inteligencji w codziennym życiu, również podczas poszukiwania przepisów i kulinarnych trików, postanowiliśmy wystawić AI na próbę. Okazało się, że choć wszechstronna, to jednak wciąż potrzebuje pomocy w gotowaniu! – wyjaśnia Caio Fontenele, dyrektor ds. nowych przedsięwzięć Heinz.
Aby rozwiązać ten problem, szefowie kuchni nawiązali współpracę ze specjalistami ds. sztucznej inteligencji. Efektem tych działań jest książka kucharska zawierająca ponad 30 przepisów, z których każdy wykorzystuje pomidory Heinz — znak rozpoznawczy marki będącej pomysłodawcą projektu.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Każda z receptur została opracowana przez kucharzy i ekspertów od szybkiego gotowania — wszystko z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, a dodatkowo wzbogacona o pobudzające apetyt fotografie. W ten sposób autorzy Heinz AI Cookbook chcą przekonać czytelników, że smakowite dania można wykonać samodzielnie w domu — wystarczy odrobina wyobraźni.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Heinz Culinary Tomatoes, czyli Heinz stawia na pomidory
Wydanie książki kucharskiej z wykorzystaniem AI to kolejny etap promocji Heizn po ubiegłorocznej akcji pt. „Heinz Culinary Tomatoes”. Heizn AI Cookook można bezpłatnie pobrać z oficjalnej strony Heinz, a unkatowe, papierowe wydania trafią w ręce influencerów na Wyspach Brytyjskich. Poza tym zaplanowano jeszcze publikację treści w mediach społecznościowych i aktywizację obszar PR firmy Heinz.
Zdjęcie główne: aicookbook.heinz.uk.co
PS Firma z branży medtech wydała książkę kucharską, która pozwoli kardiochirurgom zwiększyć zręczność
Założyciel nagrodzonej gwiazdkami Michelin restauracji, razem z wybitnym kardiochirurgiem i firmą Getinge stworzyli wyjątkową książkę kucharską. Dzięki tym przepisom chirurdzy mogą ćwiczyć swój fach, przygotowując ulubione potrawy.
PS2 Heinz tworzy limitowaną kolekcję butelek. Etykiety będzie można wykorzystać jako szablon do tatuażu
Zagorzali fani marek są w stanie zrobić wszystko, by jak najbardziej się z nimi utożsamić. Są na przykład tacy, którzy tatuują symbole marek na swoim ciele.