„Jak zachęcić najmłodszych do czytania?” – zastanawiali się pracownicy szkół podstawowych w Holandii. Rozmyślania zbiegły się w czasie z wprowadzeniem zakazu korzystania z komórek w placówkach edukacyjnych. Odpowiedzią okazała się „Książka telefoniczna”, czyli „Het Telefoonboekje” stworzona przez autorkę – Marjon Hoffman, organizację promującą literaturę holenderską Collective Promotion for the Dutch Book (CPNB) oraz agencję Odido.
Zobacz również
-
Centralizacja i personalizacja: podwójna moc obsługi klienta w social media [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [6-12.09.24]: NowyMarketing Podcast o strategii miast, marketerzy a współpraca Roblox i Shopify, ekologia w marketingu wg jurorów Effie Poland
-
#PolecajkiNM cz. 23: The LIONS Creativity Report 2024, „Wyprostuj spojrzenie”, NotebookLM, Open AI o1
– Napisałam tę historię do „Książki telefonicznej”, tak jak zawsze piszę dla mojej grupy docelowej. Jest realistyczna, ale okraszona humorem, ponieważ to sposób, aby zachęcić dzieci do czytania. Wykorzystałam zapis tekstu przypominający ten znany z aplikacji, a książka przywodzi na myśl smartfon. Mam nadzieję, że dzieciom spodoba się czytanie tak bardzo, że odłożą na jakiś czas swój prawdziwy telefon – zaznacza Marjon Hoffman.
Wystarczy zaledwie 25 minut czytania dziennie, aby po zakończeniu „Het Telefoonboekje” móc zanotować na swoim koncie wynik równy 1 375 000 minut (niemal 23 tys. godzin). Jak pokazały badania przeprowadzone na holenderskich uczniach, aż 80% z tych, którzy sięgnęli po „Książkę telefoniczną” rozważa wybór kolejnych tytułów. Ponadto, aż 72% spośród grupy 2425 badanych uczniów zaznaczyło, że chciałoby przeczytać kolejne książki wydane w formie czatu internetowego.
#PolecajkiNM cz. 23: The LIONS Creativity Report 2024, „Wyprostuj spojrzenie”, NotebookLM, Open AI o1
– Jesteśmy mile zaskoczeni ogromnym zainteresowaniem nauczycieli szkół podstawowych Het Telefoonboekje. Ale jeszcze bardziej zachęcający jest fakt, że dzieci tak bardzo to doceniają, co z kolei zwiększa ich przyjemność z czytania. Mamy nadzieję, że zakaz korzystania z telefonów w szkołach podstawowych przyczyni się również do poprawy umiejętności czytania dzieci, a co za tym idzie, do ich przyjemności z czytania – tłumaczy Eveline Aendekerk, dyrektor CPNB.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z badań przeprowadzonych przez PISA-Netherlands w 2022 roju wynika, że wśród siedmiolatków – którzy zaczynają czytać – 68% czyta książkę prawie codziennie w wolnym czasie. Pod koniec szkoły podstawowej, w wieku dwunastu lat, liczba ta spada o połowę (do 35%).
Zdjęcia: YouTube
PS Zakaz korzystania z telefonów w szkołach w Norwegii przynosi pozytywne efekty [RAPORT]
Norweski Instytut Zdrowia Publicznego sprawdził, czy zakaz używania telefonów w szkołach działa. Jak się okazało, przynosi to pozytywne efekty, zarówno w nauce, jak i samopoczuciu uczniów.