zdjęcie: twitter.com/ajplus
W indyjskim stanie Kerala ponad 5 mln kobiet w wieku od 10 do 50 lat utworzyło ludzki łańcuch o długości 620 km. Była to odpowiedź na nieustanne zamieszki konserwatywnych hindusów w związku z uczęszczaniem kobiet „w wieku menstruacyjnym” do słynnej kaplicy w indyjskiej świątyni Sabarimala.
Zobacz również
Świątynia Sabarimala od wielu lat była zamknięta dla kobiet, które miesiączkują – uznawane są one za nieczyste i z tego powodu nie mogą uczęstniczyć w religijnych rytuałach. Współczesne hinduski od dłuższego czasu walczyły o zniesienie tego absurdalnego zakazu, lecz dopiero we wrześniu 2018 roku krajowy Sąd Najwyższy uchylił dyskryminujące rozporządzenie.
Mimo to, kobiety dalej spokojnie nie mogły uczęszczać do świątyni Sabarimali przez hinduskich konserwatystów, którzy sprzeciwiają się decyzji Sądu Najwyższego. Od września 2018 roku zamieszki nieopodal świętego miejsca z dnia na dzień przybierały na sile – w październiku 2018 roku aż stu policjantów musiało chronić dwie kobiety przed rozwścieczonym tłumem.
W związku z nieustannymi zamieszkami, lewicowa partia stanu Kerala postanowiła położyć temu kres i 1 stycznia br. zorganizowała manifestację, do której zaangażowało się ponad 5 milionów kobiet. Utworzony w ramach protestu ludzki łańcuch miał długość 620 km i ciągnął się z północnego krańca miasta Kasaragodu na południowy koniec w miejscowości Thiruvanthapuram.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
źródło: bbc.com
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Z okazji premiery drugiego sezonu serialu „Opowieść Podręcznej”, platforma Showmax przygotowała akcję, której celem było zwrócenia uwagi na istotę walki o prawa kobiet. Na początku ukazał się „Artykuł zakazany dla kobiet” z ograniczeniem dostępu ze względu na płeć czytelnika, „Ostatnia kolekcja” – linia odzieżowa inspirowana najnowszymi światowymi trendami: dyskryminacją, przemocą i brakiem równouprawnienia oraz „Na początku było słowo” – akcja społeczna z Hanną Lis, Weroniką Rosati i Małgorzatą Rozenek-Majdan przeciwko nienawiści wobec kobiet w Internecie. Zwieńczeniem kampanii Showmax był marsz podręcznych na ulicach Warszawy.
PS2
Pod koniec września 2018 roku ruszyła nowa kampania Banku BGŻ BNP Paribas pod hasłem „Nic się nie dzieje bez kobiet… i bez pieniędzy”. Jej celem jest wywołanie szerokiej dyskusji na temat roli kobiet i ich rosnącej odpowiedzialności w życiu społecznym i zawodowym, a także inspirowanie do zmian w codziennym życiu.
PS3
Kobiety stały często w cieniu mężczyzn, a ich działania i sukcesy nie zostały wymienione. Marka Stabilo Boss w kampanii „Highlight the Remarkable” zwraca uwagę na niezwykłe kobiety i ich historie.