Ostatnimi czasy dużo mówi się o negatywnym wpływie branży odzieżowej na nasze środowisko. Na szczęście coraz więcej marek – zarówno tych zagranicznych, jak i polskich – podejmuje konkretne kroki celem zminimalizowania swojego oddziaływania na pogłębiające się zmiany klimatyczne.
Z ciekawym pomysłem wyszła niedawno szwedzka marka odzieżowa – H&M – która postanowiła wprowadzić w Holandii usługę „ekologicznej dostawy”. Oznacza to, że tamtejsi klienci, przy zamówieniach ze sklepu internetowego, mają teraz możliwość wybrania dostawy swojej przesyłki przez kuriera rowerowego.
Zobacz również
W zakresie takich dostaw H&M współpracuje z firmą Fietskoeriers.nl. Co więcej, klienci mogą spodziewać się swoich przesyłek dostarczonych przez kuriera rowerowego w godzinach 18-22. A co istotne – taka forma dostawy będzie kosztować tyle samo, co w przypadku tych tradycyjnych form.
Firma kurierska UPS rozpoczęła w lipcu br. w USA dostarczanie przesyłek dronami. W związku z tym firma uruchomiła nową spółkę UPS Flight Forward, która będzie odpowiedzialna za prowadzenie nowego sposobu dostaw.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Walmart przenosi zakupy online na zupełnie inny poziom – teraz internetowe zakupy żywnościowe są dostarczane wprost do lodówek klientów, nawet jeśli nie ma ich w domu.
PS3
„In home delivery” to efekt współpracy Zalando z firmą kurierską bpost. Dzięki technologii inteligentnego zamka, klienci będą mogli zdalnie zezwolić kurierowi na pozostawienie paczki wewnątrz ich mieszkania, nawet pod ich nieobecność.