Ile razy było tak, że kurier przyjeżdżał do naszego domu z upragnioną paczką, akurat wtedy gdy byliśmy poza mieszkaniem. Zalando znalazło na to sposób – obecnie testowane jest rozwiązanie tzw. „In home delivery”, które umożliwi dostawcy dostarczenie naszej przesyłki bezpośrednio do mieszkania, nawet gdy nas tam nie będzie.
„In home delivery” jest efektem współpracy Zalando z firmą kurierską bpost. Dzięki instalacji technologii „inteligentnego zamka” w domach klienci będą mogli zdalnie za pomocą aplikacji, zezwolić kurierowi na zostawienie paczki wewnątrz mieszkania pod ich nieobecność.
Zobacz również
Testy tego rozwiązania są obecnie prowadzone w Belgii, których celem jest sprawdzenie nie tylko, czy nowa technologia działa, ale czy konsumenci są gotowi na nią i czują się bezpiecznie z taką formą dostawy.
Osoby, które wzięły udział w testach w 90% przyznały, że są zainteresowane kontynuacją usługi, gdyż cały proces dostawy przebieg sprawnie i bezpiecznie. Natomiast wyzwaniem okazała się sama instalacja inteligentnego zamka, która była czasochłonna i dość kosztowna.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pod koniec października br. Zalando ogłosiło, że wdraża Algorytmicznego Asystenta Mody (ang. Algorithmic Fashion Companion – w skrócie AFC), aby inspirować klientów personalizowanymi poradami dotyczącymi stroju – program posiadający już odpowiednią wiedzę sugeruje produkty na podstawie wcześniejszych zakupów klientów.
PS2
Grupa Mall przeprowadziła z sukcesem pierwsze testy dostarczania przesyłek dronami w tej części Europy. Lot dronem w ramach programu pilotażowego odbył się 22. listopada na trasie Jirna-Zeleneč, a cały proces dostawy zajął zaledwie 5 minut.
PS3
W lipcu 2018 roku ANSWEAR.com nawiązało współpracę z X-Press Couriers i wzbogaciło swoja ofertę kanałów dystrybucji zamówień o dostawę przesyłek zamówionych tego samego dnia. Obecnie możliwość otrzymania zakupów z ekspresową dostawą mają mieszkańcy Warszawy, Krakowa i Katowic.
PS4
Zachęcamy też do lektury naszego podsumowania z branży e-commerce na przełomie 2018/2019.