Konsumenci chcą mieć dzisiaj jak największy wybór, a jednocześnie zależy im na wygodzie zamawiania produktów z jednego miejsca. M.in. na tym opiera się fenomen takich platform jak Zalando czy Amazon, czyli market placów, które oferują produkty różnych marek.
Sieć H&M postanowiła rozwijać się w tym samym kierunku i już od jakiegoś czasu w sklepach (online i stacjonarne) marki możemy znaleźć towary od producentów zewnętrznych.
Zobacz również
Już teraz w sklepach z rodziny H&M (H&M, Arket, Cos i & Other Stories) znajdziemy dodatkowo produkty od 70 marek zewnętrznych – m.in. adidas, New Balance, Klättermusen, Levi’s, Roxy, Steve Madden, Fila, Quicksilver czy Monki. Taka ścieżka rozwoju pozwoli szwedzkiemu detaliście na zwiększenie konkurencyjności względem typowych market place’ów.
Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
– Taki krok został bardzo dobrze przyjęty przez klientów, którzy mogą teraz kupować w H&M również inne marki. Teraz musimy upewnić się, że mamy odpowiednią podstawę, aby udźwignąć nową logistykę i zapewnić rentowny wzrost – mówi Helena Helmersson, dyrektorka generalna H&M.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
H&M nowy model biznesowy rozpoczął w Niemczech, stopniowo dodając kolejne rynki. Nowa strategia ma być odpowiedzią na spadek liczby odwiedzin w sklepach marki, który zaczął się jeszcze przed pandemią i wojną w Ukrainie.
Przypominamy, że H&M ma obecnie prawie 4,4 tys. sklepów – najwięcej w Azji, Oceanii i Afryce (1116) oraz w Europie Zachodniej (1054). W Europie Wschodniej sieć odzieżowa prowadzi 481 salony.
PS Grupa H&M wprowadza inteligentne lustra w sklepach COS
Grupa H&M rozpoczęła w USA pilotażowy program, w ramach którego zaawansowane technologicznie rozwiązania zapewnią klientom sklepów COS większą wygodę zakupów.
PS 2 H&M i IKEA tworzą salon z produktami od londyńskich projektantów i twórców
Atelier100 powstało w centrum handlowym Livat Hammersmith w Londynie. W salonie znajdziemy produkty, które wpisują się trend zrównoważonego i lokalnego handlu.