TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Homecooking od E.Wedel (case study)

Homecooking od E.Wedel (case study)
Znany insight, odkryty na nowo i wykorzystany sprytnie w działaniach E.Wedel. Marketer wykorzystał nisze, której nikt wcześniej nie eksplorował! Po raz pierwszy komunikacja słodyczy (chałwa, cukierki czy ciastka itp.) pokazała je jako składniki dań! Apetycznie i zaskakująco.
O autorze
2 min czytania 2015-06-09

Kontekst rynkowy

Kategoria słodyczy ciągle rośnie i jest bardzo konkurencyjna. Wyróżnienie się komunikacją wśród ponad 40 aktywnych graczy wydających rocznie około 1 mld zł RC, jest bardzo trudne. Podobny dobór mediów, te same emocje adresowane w komunikacji: przyjemność, miłość, dzielenie się. O konsumenta trzeba powalczyć wyróżniającą komunikacją. E.Wedel zaprosił Polaków do eksperymentów z słodyczami w kuchni. Termin przeprowadzenia akcji też nie był przypadkowy. Święta Bożego Narodzenia to ten czas w roku, kiedy wyjątkowo poszukujemy ciekawych przepisów kulinarnych, by zaskoczyć bliskich zgromadzonych przy świątecznym stole.

Pomysł

Komunikacja została zainspirowana działaniami internautów. Konsumenci na forach dzielą się przepisami na dania z czekoladą. Dostrzeżono potencjał wpisania produktu w modę na gotowanie – bardzo silny trend w grupie celowej. Powstała platforma „W kuchni z E.Wedel”, w której słodycze to kluczowy składnik kompozycji kulinarnych. Koncept oparto o konwencję formatów kulinarnych, a kanały dotarcia dopasowano do różnych segmentów. 

Etap 1. Wykorzystano eksplodującą wówczas popularność polskich vlogerów, zapraszając 6 najpopularniejszych z nich do rywalizacji w konwencji „Masterchef” z jurorem Maestro czekolady E.Wedel. Powstały content wykorzystano na kanałach vlogerów oraz marki. 

Etap 2. Kulinarny pojedynek vlogerów wykorzystano w komunikacji zachęcającej Internautów do udziału w konkursie na przepisy kulinarne z marką E.Wedel. Do tego dołączono kampanię w radiu i prasie. Realizowana kampania miała formę audycji i artykułów, inspirujących do wzięcia udziału w konkursie szerszą grupę celową.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Etap 3. Klamrą akcji był 20 odcinkowy 4 minutowy program „Słodko i wytrawnie” emitowany w TVP2 w Prime Time. Mistrzyni Czekolady E.Wedel, Joanna Profus, inspirowała Polaków do używania słodyczy podczas przygotowania posiłku na wytrawnie, jako składników dań. 

Wyzwanie

E.Wedel to dla wielu ikona w kategorii słodyczy. Dotyczy to szczególnie konsumentów >35 lat. To ogromna siła marki. Pierwsze doświadczenia z słodyczami dla ogromnej części konsumentów to właśnie Ptasie Mleczko® czy czekolada Wedel. Do dziś determinują wybory przy półce. Z drugiej strony przybywa 20 – 30 latków, dla których historia marki nie jest jej siłą, bo dorastali w czasie, gdy w Polsce zachłystywaliśmy się tym co zachodnie, wliczając w to słodycze. Największym wyzwaniem dla E.Wedel jest zaskarbienie sobie młodszych konsumentów, pozostając autentycznym dla tych lojalnych. Moda na gotowanie doskonale adresuje ich potrzebę indywidualizmu, wyrażania siebie poprzez kreatywność, dawanie z siebie czegoś wyjątkowego bliskim. Autentyczne wpisanie marki w ten trend, miało zbliżyć ją do konsumentów. 2014 r. to eksplozja popularności Vlogerów, 8 polskich kanałów na YouTube osiągnęło po ponad milion subskrybentów. Błyskawicznie wykorzystano ten trend i potencjał do zaangażowania internautów. Oryginalny pomysł na zaangażowanie Kotlet.tv, Lekko Stronniczy, Szusz, RockGlamPrincess i Kuby Jankowskiego były strzałem w dziesiątkę. Filmy z pojedynkiem Vlogerów pobiły rekordy na YouTube: wg. AdTrend w listopadzie „W kuchni z Wedlem” zajął pierwszą pozycję w kategorii Żywność – niemal 1,3 mln odsłon. Adresując kampanię w TV również zakwestionowano standardowe podejście: wyścig na nowe warianty produktów i liczbę GRP. Zainwestowano w szyty na miarę mini-program „Słodko i Wytrawnie” i poprzez precyzyjnie zaplanowane miejsce w ramówce, promocję na antenie, powtórki i VOD, zapewniono dotarcie do blisko 13 mln ludzi.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W realizacji projektu brały udział: dom mediowy OMD Optimum Media, agencja kreatywna Grandes Kochonos, agencja PR’owa 24/7Communication oraz agencja digitalowa Team Cosmo.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się