Hongkong, Singapur, Cheyenne – w Start-up Challenge w Katowicach konkurować będą start-upy z całego świata

Rekordowa liczba – blisko 300 zgłoszeń – i pomysły na biznes z kilku kontynentów – finał Start-up Challenge coraz bliżej. Konkurs na najlepsze startupy po raz trzeci towarzyszy European Start-up Days i Europejskiemu Kongresowi Gospodarczemu w Katowicach (EEC – European Economic Congress).
O autorze
2 min czytania 2019-04-12

Do tegorocznej edycji konkursu Start-up Challenge wpłynęła rekordowa liczba blisko 300 aplikacji. Najwięcej pochodzi z Polski, ale nie zabrakło zgłoszeń z np. Chin, Czech, Estonii, Hiszpanii, Niemiec, Singapuru, USA, Węgier i Wielkiej Brytanii.

Największą popularnością cieszyła się kategoria client & lifestyle, do której zakwalifikowano 42 proc. zgłoszeń. 17 proc. aplikacji dotyczy kategorii business processes, po 14 proc. zgłoszeń odnotowały kategorie environment i health & biotechnology, po 7 proc. sektory new industry oraz tradition & modernity.

Spośród aplikacji z Polski, najwięcej pomysłów na biznes zostało zgłoszonych z woj. mazowieckiego (prawie 35 proc.), na drugim miejscu znalazło się woj. śląskie (prawie 16 proc.), na trzecim – małopolskie (ponad 9 proc.).

– Teraz wybieramy 100 najlepszych zgłoszeń. Ich autorzy zaprezentują swoje pomysły na biznes na specjalnie przygotowanych stoiskach tworzących Scale-up Alley European Start-up Days. Na scenach prezentacyjnych Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach oraz przed uczestnikami European Start-up Days w Hali Widowiskowo-Sportowej Spodek pokaże się 18 wybranych startupów – mówi Wojciech Kuśpik, organizator Europejskiego Kongresu Gospodarczego i European Start-up Days w Katowicach, prezes Grupy PTWP. – Z roku na rok zaskakują nas rozwiązania, z którymi zgłaszają się uczestnicy naszego konkursu. Z satysfakcją obserwujemy ilościowy – i co ważne – jakościowy wzrost – dodaje Kuśpik.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Konkurs Start-up Challenge to okazja do pozyskania partnera biznesowego spośród gotowych inwestować w innowacyjne projekty tysięcy przedsiębiorców obecnych na European Start-up Days oraz Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach, największej imprezie biznesowej Europy Centralnej. W minionym roku w dwóch dniach start-upowej konferencji wzięło udział ponad 2,5 tys. osób, w trzydniowym Europejskim Kongresie Gospodarczym – ponad 11,5 tys.

Do Start-up Challenge aplikować mogły startupy, które nie funkcjonują na rynku dłużej niż pięć lat i mają na koncie innowacyjny produkt, technologię, model biznesowy lub zoptymalizowany istniejący proces w jednej z sześciu kategorii branżowych konkursu: new industry (przemysł 4.0, robotyka, automatyzacja, systemy produkcji, nowe materiały, przemysł kosmiczny), environment (ochrona środowiska: technologie dla klimatu, ekologiczne uprawy, smart energy, wykorzystanie surowców, przetwórstwo odpadów), tradition & modernity (przemysł tradycyjny, energetyka, telekomunikacja, transport, budownictwo), health & biotechnology (medycyna, zdrowie, technologie medyczne, farmacja, biotechnologia), business processes (zarządzanie, analityka, ICT, cyberbezpieczeństwo, logistyka, HR), client & lifestyle (handel, customer experience, e-commerce, fintech, edutech, gaming, sport, przemysł czasu wolnego).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

European Start-up Days, które odbędą się w dniach 14-15 maja br. w Katowicach, to wydarzenie łączące startupy i korporacje oraz organizacje wsparcia biznesu. Celem imprezy jest integracja środowiska młodych przedsiębiorców z ekspertami, prezesami dużych spółek, inwestorami i odnoszącymi sukcesy biznesmenami, którzy będą obecni na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

NowyMarketing jest patronem medialnym konferencji.