Nasza planeta coraz bardziej się rozgrzewa, czego przyczyną są postępujące zmiany klimatyczne. Wiele marek odnosi się do tego problemu w swoich kampaniach pokazując skutki tego procesu i oferując produkty, które mają mieć mniej destrukcyjny wpływ na naszą planetę.
Reklama „The Bigger Crash” marki Hyundai (pojawiająca się na billboardach i prasie) przedstawia samochody przewrócone przez huragany, które miały miejsce w ciągu ostatnich kilku lat na całym świecie. Oprócz ujęć ukazujących zniszczone pojazdy, a także całą infrastrukturę, na zdjęciach pojawiają się podpisy: „Katrina 280 km/h” i „Jebi 285 km/h”. Reklama przewrotnie podchodzi do znaczenia prędkości, która zawsze jest istotnym elementem w kampaniach motoryzacyjnych.
Zobacz również
– Każde ze zdjęć w tej kampanii jest autentyczne. Wszystkie zostały zrobione przez profesjonalnych fotografów, którzy od jakiegoś czasu są świadkami różnych zjawisk klimatycznych i rejestrują tego rodzaju tragedie. Pięć obrazów, które zostały wykorzystane w tej kampanii przedstawiają huragany, tajfuny i burze, które niedawno uderzyły w ląd i zniszczyły całe miasta. Każdy obraz pokazuje zwykłą rzeczywistość, którą uwiecznili fotografowie – w tym samochody porozrzucane przez powietrze – czytamy na stronie internetowej marki Hyundai.
Hyundai zwraca uwagę, że aktualnie powinniśmy się skupić nie na osiągach samochodów, ale skutkach oddziaływania niszczycielskich huraganów. Aby zapobiec ich powstaniu, należy jak najszybciej podjąć działania proekologiczne i zmienić dotychczasowe myślenie o motoryzacji. Marka Hyundai Motor już dziś oferuje różne rozwiązania z myślą o naszej planecie i podkreśla swoje zaangażowanie, jeśli chodzi o rozwiązywanie problemów klimatycznych w trosce o przyszłe pokolenia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Przesłanie jest proste: „Zmiana klimatu to nie przypadek”. Wszyscy jesteśmy w jakiś sposób zaangażowani to, ale nie przychodzimy tu z przesłaniem pełnym rozpaczy. Jesteśmy tutaj, aby coś zmienić, przekierować dyskusję w pozytywnym kierunku i ostatecznie walczyć z tym „wielkim uderzeniem” – czytamy w komunikacie marki.
Kampania otrzymała nagrodę Silver Lions podczas Cannes Lions, a wcześniej również Srebrną Nagrodę na Graphite Pencil w dziedzinie fotografii (kategoria Design and Art Direction).