„I Follow The Sun”: galeria Artipelag tworzy kampanię OOH, która wykorzystuje ruch słoneczników zgodny z położeniem Słońca

„I Follow The Sun”: galeria Artipelag tworzy kampanię OOH, która wykorzystuje ruch słoneczników zgodny z położeniem Słońca
Kampania outdoorowa, która w naturalny sposób wykorzystuje ruch Słońca, promuje jedną z wystaw w Galerii Artipelag. W centrum instalacji znajduje się słonecznik, który porusza się w rytm wędrówki słońca po niebie.
O autorze
1 min czytania 2024-08-21

Słoneczniki to kwiaty, które poruszają się zgodnie z ruchem Słońca. Oznacza to, że kilka razy w ciągu dnia zmieniają delikatnie swoje położenie. Galeria Artipelag postanowiła wykorzystać to zjawisko w kampanii OOH, która promuje wystawę „I Follow The Sun”.

Instalacja składa się z żółtej tablicy oraz charakterystycznego metalowego słonecznika, który rzuca cień w różne miejsca, w zależności od położenia Słońca. Przed wykonaniem reklamy OOH, agencja Sweet, odpowiedzialna za jej stworzenie, przeprowadziła badania, w których sprawdziła, w jaki sposób może poruszać się kwiat. To pozwoliło na dokładne określenie lokalizacji i kąta zainstalowanego słonecznika.

fot. Ads Of The World

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Wystawa nazywa się „I Follow the Sun” i chcieliśmy znaleźć sposób, aby nasza kampania podążała za wzorem słońca. Rezultatem jest śmiesznie proste rozwiązanie, w którym cień staje się motywem głównego bohatera wystawy, słonecznika – mówi Daniel Rösth, CEO w Sweet.

Głównym tematem wystawy „I Follow The Sun”, którą promuje kampania OOH, jest rola słonecznika w sztuce. Podczas jej trwania można podziwiać dzieła nordyckich artystów, takich jak Carl Larsson i Lena Cronqvist, jak również międzynarodowych twórców, takich jak Emil Nolde, Ai Weiwei i Anselm Kiefer.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS „Home Needs More”: outdoorowa kampania reklamowa brytyjskiej firmy Homebase wykorzystująca nasłonecznienie

Brytyjskie sklepy Homebase prowadzą kampanię OOH, wykorzystując kierunek padania światła słonecznego. W tym celu stworzono billboardy, na których umieszczono nazwy gatunków różnych kwiatów, w zależności od tego, w którą stronę świata skierowana jest reklama. „Jeśli twój ogród skierowany jest na północ, jak ten billboard, te kwiaty się w nim sprawdzą” – czytamy w przykładowym haśle.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2 IKEA sprowadza lato do Szwecji. W Sztokholmie zainstalowano olbrzymie lustro, dzięki któremu słońce dotrze do wszystkich restauracji

Lato w Sztokholmie nie gwarantuje dużej ilości słońca. Wie o tym IKEA, która postanowiła to zmienić i w tym celu zainstalowała w centrum szwedzkiej stolicy lustro sterowane nadajnikiem GPS.