Słoneczniki to kwiaty, które poruszają się zgodnie z ruchem Słońca. Oznacza to, że kilka razy w ciągu dnia zmieniają delikatnie swoje położenie. Galeria Artipelag postanowiła wykorzystać to zjawisko w kampanii OOH, która promuje wystawę „I Follow The Sun”.
Instalacja składa się z żółtej tablicy oraz charakterystycznego metalowego słonecznika, który rzuca cień w różne miejsca, w zależności od położenia Słońca. Przed wykonaniem reklamy OOH, agencja Sweet, odpowiedzialna za jej stworzenie, przeprowadziła badania, w których sprawdziła, w jaki sposób może poruszać się kwiat. To pozwoliło na dokładne określenie lokalizacji i kąta zainstalowanego słonecznika.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
fot. Ads Of The World
– Wystawa nazywa się „I Follow the Sun” i chcieliśmy znaleźć sposób, aby nasza kampania podążała za wzorem słońca. Rezultatem jest śmiesznie proste rozwiązanie, w którym cień staje się motywem głównego bohatera wystawy, słonecznika – mówi Daniel Rösth, CEO w Sweet.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Głównym tematem wystawy „I Follow The Sun”, którą promuje kampania OOH, jest rola słonecznika w sztuce. Podczas jej trwania można podziwiać dzieła nordyckich artystów, takich jak Carl Larsson i Lena Cronqvist, jak również międzynarodowych twórców, takich jak Emil Nolde, Ai Weiwei i Anselm Kiefer.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS „Home Needs More”: outdoorowa kampania reklamowa brytyjskiej firmy Homebase wykorzystująca nasłonecznienie
Brytyjskie sklepy Homebase prowadzą kampanię OOH, wykorzystując kierunek padania światła słonecznego. W tym celu stworzono billboardy, na których umieszczono nazwy gatunków różnych kwiatów, w zależności od tego, w którą stronę świata skierowana jest reklama. „Jeśli twój ogród skierowany jest na północ, jak ten billboard, te kwiaty się w nim sprawdzą” – czytamy w przykładowym haśle.
PS2 IKEA sprowadza lato do Szwecji. W Sztokholmie zainstalowano olbrzymie lustro, dzięki któremu słońce dotrze do wszystkich restauracji
Lato w Sztokholmie nie gwarantuje dużej ilości słońca. Wie o tym IKEA, która postanowiła to zmienić i w tym celu zainstalowała w centrum szwedzkiej stolicy lustro sterowane nadajnikiem GPS.