Historia katalogu sieci IKEA sięga 1951 roku – wtedy bowiem po raz pierwszy trafił on w ręce klientów. W 2000 roku pojawiła się jego cyfrowa wersja.
Polska była jednym z 32 państw, w którym obie wersje katalogu były dostępne. W sierpniu 2019 roku IKEA ogłosiła, że rezygnuje z powszechnego dystrybuowania swojego papierowego katalogu na terenie naszego kraju – od tego czasu publikacja dostępna była w formie cyfrowej, a także drukowanej w sklepach należących do marki.
Zobacz również
Teraz przedstawiciele sieci IKEA, że kończą z 70-letnią tradycją i całkowicie rezygnują z wydawania drukowanego katalogu. Jak bowiem napisano w oficjalnym oświadczeniu, decyzja ta była rozważana przez szefostwo marki już od dłuższego czasu, zaś ostatecznie zdecydowano zaprzestać wydawania katalogu w związku z panującą pandemią koronawirusa, która zmieniła zakupowe przyzwyczajenia klientów.
Jak bowiem przyznali przedstawiciele firmy, w ciągu ostatniego roku zakupy dokonywane przez internet wzrosły aż o 45%. W związku z tym IKEA zamierza skupić się na komunikacji digitalowej, w tym m.in. wykorzystać media społecznościowe, a także swoją aplikację.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Aby godnie pożegnać kultowy katalog, który wydawany był od 1951 roku, IKEA zamierza jesienią 2021 roku opublikować specjalną edycję publikacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
W sierpniu 2019 roku arabski oddział IKEA ruszył z humorystyczną kampanią, w ramach której sieć reklamowała swój nowy katalog i udowadniała, że każdy, nawet osobisty problem może być rozwiązany dzięki produktom znajdującym się w „książce” marki.
PS2
IKEA przygotowała nie lada gratkę dla swoich klientów – marka udostępniła skany swoich archiwalnych katalogów. To świetna okazja, aby sprawdzić, jak zmieniały się nasze gusta, a także trendy designu na przestrzeni lat.