Pół roku temu IKEA ogłosiła, że zaprzestaje powszechnej dystrybucji papierowej wersji swojego katalogu do domów klientów. Od sierpnia 2019 roku można go było obejrzeć online lub w sklepach należących do marki.
Teraz jednak okazało się, że szwedzki koncern planuje wrócić do sprawdzonej formy promocji swoich mebli, czyli papierowego katalogu i będzie go powszechnie dystrybuować na terenie Warszawy.
Zobacz również
Na tę chwilę nie wiadomo dokładnie, co miało wpływ na tę decyzje. Jak jednak pokazało niedawne badanie zrealizowane przez Nielsen na grupie dyrektorów marketingu sieci handlowych, gazetki promocyjne uważane są za najlepsze i najskuteczniejsze narzędzie komunikacji z konsumentami.
Aktualizacja
Poniżej przedstawiamy oficjalne oświadczenie przedstawicieli sieci IKEA w tej sprawie:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Obecnie IKEA testuje różne rozwiązania dotyczące dostarczania katalogu na poszczególnych rynkach na świecie, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby i oczekiwania klientów. W Polsce katalog IKEA 2020 w wersji papierowej był dostępny na zamówienie, a na rynku warszawskim w dystrybucji bezpośrednio do domów klientów od 10 do 24 lutego tego roku. Nie może być więc mowy o powrocie formy drukowanej, bo jak do tej pory nie zrezygnowaliśmy z niej w Polsce. Klubowicze IKEA Family mogli bezpłatnie zamówić swój egzemplarz na stronie IKEA.pl/nowyKatalog i odebrać go w wybranym saloniku Kolportera lub sklepie IKEA. Wersja cyfrowa nowego katalogu, identyczna z papierową, dostępna jest dla wszystkich na IKEA.pl/katalog. Przyszłoroczny katalog IKEA, jak zwykle trafi na rynek polski na przełomie sierpnia i września i podobnie jak w tym roku zarówno w wersji drukowanej, jak i online. O formie dystrybucji będziemy informować na bieżąco.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
W sierpniu 2019 roku arabski oddział IKEA ruszył z humorystyczną kampanią, w ramach której sieć reklamowała swój nowy katalog i udowadniała, że każdy, nawet osobisty problem może być rozwiązany dzięki produktom znajdującym się w „książce” marki.
PS2
W sierpniu 2018 roku IKEA w USA ruszyła z kampanią promującą katalog na 2019 rok. W spocie marka wykorzystała arię „La donna e mobile” z opery Rigoletto.