Na początku czerwca br. Apple zaprezentowało nowy komputer Mac Pro, o którym szybko zrobiło się głośno nie tylko za sprawą ceny (6 tys. dolarów), ale również przez to, jak wygląda. Otóż, wiele osób zauważyło, że urządzenie przypomina… tarkę do warzyw.
Nietypowy wygląd komputera postanowił też skomentować na swój sposób bułgarski oddział marki IKEA. Stworzył on bowiem reklamę przedstawiającą tarkę do warzyw brandu z krótkim dopiskiem „Designed for apples”.
Zobacz również
Reklama marki IKEA po raz kolejny zdobyła duże uznanie wśród internautów i udowodniła, że z real time marketingiem brand radzi sobie świetnie.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
zdjęcie: instagram.com/andreascarlsson90
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Pod koniec 2018 roku firma Pantone ogłosiła, że kolorem na 2019 rok jest Living Coral, czyli odcień koralowy. Na odpowiedź marki IKEA nie trzeba było długo czekać.
PS2
W Madrycie animowany plan sklepu ze wskazówkami dla klientów, w Indiach dostawy elektrorikszami, w Polsce pytony, basen dla łososi i wybieg dla reniferów – IKEA od zawsze stara się dostosowywać swoją ofertę i komunikację do kraju, w którym je sprzedaje.
PS3
W dniu meczu Szwecja – Anglia w ćwierćfinale MŚ 2018 na okładce angielskiego dziennika The Times ukazał się wzorowany na instrukcji składania mebli marki IKEA przewodnik, jak pokonać przeciwnika.
PS4
W maju 2018 roku nasze skrzynki pękały w szwach w związku z wejściem w życie RODO. Zmiany w prawie stały się również pretekstem dla IKEA do stworzenia nowej reklamy, która pokazała, że marka dba o naszą prywatność od dawna.
PS5
IKEA w świetny sposób zareagowała też na zaślubiny księcia Harry’ego i księżnej Meghan.