Mimo że polski rząd stopniowo coraz bardziej luzuje wprowadzone w związku z pandemią koronawirusa obostrzenia, to w dalszym ciągu zalecane jest zachowywanie dystansu społecznego i w miarę możliwości pozostawanie w domach z uwagi na własne bezpieczeństwo. Jeżeli szukacie ciekawych pomysłów na spędzenie kwarantanny, to studio projektowe sieci IKEA przygotowało coś dla Was.
SPACE10, czyli grupa projektantów słynnej szwedzkiej marki, zainicjowała projekt „The Bee home”, którego celem jest zapewnienie dodatkowej ochrony niezbędnym dla naszego życia owadom, czyli pszczołom. Dlaczego są one tak ważne? Otóż, zapylają one nawet 70% gatunków roślin, które gwarantują 90% naszego pożywienia.
Zobacz również
W ramach projektu, projektanci IKEA dzielą się darmowymi instrukcjami na budowę domku dla pszczół z wykorzystaniem łatwo dostępnych narzędzi. Za pośrednictwem specjalnej strony utworzonej w ramach inicjatywy możemy sami określić np. wielkość ula oraz jego wygląd.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co więcej, na platformie projektu „The Bee home” znajduje się również lista miejsc, w których otrzymamy fachową pomoc przy budowie uli – wystarczy, że udamy się tam z instrukcją pobraną ze strony inicjatywy.
PS
Takiej influencerki jeszcze nie było – pszczoła o imieniu B. za pomocą konta na Instagramie zwraca uwagę na problem wymierania pszczelich rodzin.
PS2
W kwietniu 2019 roku Pornhub wprowadził nową kategorię filmów poświęconą pszczołom – BeeSexual, w której za każde wyświetlenie filmu, platforma przekazywała pieniądze na organizacje ratujące te owady.
PS3
Holenderskie miasto Utrecht stworzyło ciekawą inicjatywę w trosce o naszą planetę – na dachach ponad 300 przystanków umieszczono mini ogrody, składające się z roślin uwielbianych przez pszczoły.