TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

IKEA świętuje Miesiąc Dumy i podejmuje współpracę z Miłość Nie Wyklucza

IKEA kontynuuje swoje działania na rzecz bardziej sprawiedliwego świata i stawia na wzajemne zrozumienie i szacunek wobec innych. W czerwcu tego roku zachęca swoich pracowników do wspólnego świętowania Miesiąca Dumy oraz podejmuje działania z nowym partnerem na rzecz wsparcia społeczności LGBT+.
O autorze
3 min czytania 2023-06-07

Miesiąc Dumy (ang. Pride Month) obchodzony w czerwcu każdego roku jest wyrazem wsparcia, dostrzegania historii i kultury społeczności LGBT+. To czas organizacji wielu parad równości i marszów, które swoje korzenie mają w trudnej historii jednej z grup narażonych na wykluczenie społeczne, zmagającej się przez dziesięciolecia z uprzedzeniami.

IKEA od niemal 30 lat aktywnie wspiera środowisko LGBT+. Firma chce budować miejsce pełne akceptacji zarówno dla osób pracujących w niej, jak i pośród klientek i klientów, dlatego jak co roku w połowie maja wystartowała z kampanią w Międzynarodowy Dzień Przeciwko Homofobii, Transfobii i Bifobii, a dziś zaprasza wszystkich do wspólnego doceniania różnorodności podczas Miesiąca Dumy.

Torba STORSTOMMA pełna szacunku i wsparcia dla wszystkich. Również dla nowych partnerów

W tegorocznym Miesiącu Dumy (1-30.06) zyski ze sprzedaży wielobarwnej torby STORSTOMMAoprócz pomocy Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, wesprą działania Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza, które od 12 lat pomaga edukować społeczeństwo i działa na rzecz społeczności LGBT+. Zebrane środki zasilą fundusz projektu „Prawo Nie Wyklucza”. Zakłada on pomoc osobom LGBT+ w trudnej sytuacji życiowej, których nie stać na pełnomocnika, a zmagają się w sprawach dotyczących dyskryminacji ze względu na orientację psychoseksualną lub tożsamość płciową. 

“Wsparcie ze strony biznesu jest bardzo potrzebne społeczności LGBT+ w Polsce, która znajduje się w prawnej próżni, spotykając się z wykluczeniem i przemocą. Właśnie dlatego tak ważne jest zadbanie o to, aby przynajmniej w miejscu pracy osoby LGBT+ mogły czuć się bezpiecznie i były traktowane fair. Wiele firm świętuje Miesiąc Dumy tylko symbolicznie, zmieniając swoje logo albo wprowadzając do sprzedaży tęczowe produkty – to za mało. Za tymi gestami powinno iść realne wsparcie. Cieszymy się, że kolejna firma to rozumie i podejmuje konkretne, a nie tylko wizerunkowe działania” – mówi Hubert Sobecki, współprzewodniczący Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Od 2022 roku torba STORSTOMMA dostępna jest w stałej sprzedaży w sklepach IKEA w całej Polsce. 

IKEA po raz pierwszy na Warszawskiej Paradzie Równości

Stołeczna Parada Równości to coroczne święto wolności, otwartości i solidarności.  W tym roku pracowniczki i pracownicy IKEA po raz pierwszy pojawią się tam reprezentując swoje miejsce pracy. Uczestnictwo w tym wydarzeniu to wyraz wsparcia IKEA dla społeczności LGBT+ oraz okazanie poparcia i zrozumienia dla osób z niepełnosprawnościami czy tych z doświadczeniem uchodźczym. Warszawska Parada Równości od ponad 20 lat zaprasza wszystkie osoby i grupy spotykające się z dyskryminacją lub różnego rodzaju stereotypami. Tego dnia IKEA chce również zaznaczyć swoją obecnością troskę o zwierzęta i planetę, jako że i te postulaty zawarte są w DNA tego wydarzenia. W podobnych wydarzeniach każdego roku udział biorą pracowniczki i pracownicy IKEA, np. w Wielkiej Brytanii czy Szwajcarii. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Z inicjatywą udziału w Paradzie wyszła pracownicza Sieć Różnorodności Grupy Ingka, która na co dzień buduje społeczność osób wspierających i realizujących działania w obszarze różnorodności i włączania w IKEA. Udział pracowników w Paradzie jest dobrowolny.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Świat przyjazny dla Ciebie / dla niego / dla niej / dla nich. Język kształtuje naszą rzeczywistość 

Język ma istotny wpływ na to, jak ludzie postrzegają siebie oraz świat. Może wyrażać ciekawość oraz szacunek do innych, ale również ranić i podcinać skrzydła. Dla IKEA wzajemny szacunek jest jedną z podstawowych wartości. Firma wspiera język inkluzywny przypominając, jak duże znaczenie dla osób niebinarnych i transpłciowych ma dzielenie się swoimi zaimkami.  Dlatego w ostatnim czasie IKEA zorganizowała webinary dla pracowników, które miały na celu poszerzyć wiedzę w tym zakresie: “Jak chronić siebie i innych przed hejtem?”, które poprowadziły ambasadorzy Sieci Różnorodności. Natomiast partnerzy IKEA – Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę oraz Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza przeprowadziły webinar “Język włączający na co dzień”.

„Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że niemal połowę życia spędzamy w pracy i to właśnie dlatego, chcemy rozwijać prawdziwie włączającą kulturę pracy, w ramach której każdy czuje swoją przynależność, jest mile widziany, szanowany, akceptowany i doceniany za swoją wyjątkowość, a wszyscy współpracują w atmosferze wzajemnego wsparcia. Dlatego, w ramach współpracy ze stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza zdecydowaliśmy się dołączyć do programu „Biznes Nie Wyklucza”, ponieważ chcemy tworzyć środowisko, w którym każda osoba będzie się u nas w czuła bezpiecznie, jak u siebie” – podsumowuje Katarzyna Kaczmarek,Liderka ds. Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności w IKEA Retail Polska.

Wsparcie osób LGBT+ w pracy jest jednym z pięciu punktów Strategii Równości, Różnorodności i Włączania IKEA, która jest realizowana od roku finansowego 2020.

PS IKEA i Annie Leibovitz uruchamiają program mentorski dla aspirujących fotografów

Annie Leibovitz objęła rolę pierwszego Artysty Rezydenta IKEA w styczniu 2023 roku. Współpracując z marką, fotografka interpretuje najciekawsze wnioski z najnowszego raportu „IKEA. Życie w Domu”, przekształcając je w niezwykłe portrety dwudziestu pięciu osób z siedmiu krajów na całym świecie.