– Zgodnie z naszą strategią chcemy być bliżej klientów i umożliwiać im dokonywanie zakupów w IKEA na różne sposoby, włączając w to ofertę gastronomiczną. Ofertę tą nieustannie także rozwijamy, uwzględniając różne potrzeby i oczekiwania klientów. Dodajemy więcej opcji wege oraz roślinnych do menu w restauracjach IKEA. Są one smaczne i jednocześnie przyjazne środowisku. Chcemy w ten sposób inspirować do bardziej zdrowych i zrównoważonych wyborów w codziennej diecie. Opcja dostawy w naszej ofercie gastronomicznej to kolejny krok w kierunku zwiększenia dostępności zdrowej, przystępnej cenowo żywności dla wielu ludzi – mówi Mirosław Forycki, krajowy kierownik ds. IKEA Food, IKEA Retail w Polsce.
Obie firmy stawiają na mobilność, nowoczesność oraz dostępność cenową. W pierwszym etapie współpracy z dostaw będą mogli skorzystać mieszkańcy Krakowa, Katowic, Lublina i Poznania w wybranych strefach, a już w listopadzie z tej opcji będą mogli skorzystać mieszkańcy wybranych dzielnic Warszawy. Kurierzy Glovo dostarczą wybrane pozycje dostępne w menu restauracyjnym oraz szwedzkim sklepiku IKEA.
Zobacz również
– W Glovo wciąż dążymy do realizacji naszej misji, którą jest zrozumienie stylu życia naszych Gości oraz zapewnienie im wszystkiego czego potrzebują w swoich miastach w sposób szybki, wygodny i ekologiczny. Uruchomienie naszej współpracy z IIKEA Retail w Polsce jest więc naturalnym krokiem naprzód, który doskonale wpisuje się w naszą strategię – mówi Agnieszka Lityńska, partner business leader w Glovo Polska.
Wszystkie zamówienia dostarczane będą w ekologicznych opakowaniach. Dostawy będą realizowane w godzinach pracy poszczególnych sklepów IKEA. Zamówienia z IKEA będą realizowane zgodnie z możliwościami dostawy, czyli dostosowane do rozmiarów plecaka dostawczego: 40 x 40 x 30 cm. Dostępność usługi będzie uzależniona od aktualnej dostępności dostawców w poszczególnych miastach.
Zrównoważona oferta gastronomiczna IKEA
Zgodnie ze strategią IKEA People & Planet Positive, firma oferuje swoim klientom coraz więcej dań i produktów, które są smaczne, pozyskiwane w sposób zrównoważony, zbilansowany pod względem składników odżywczych i jednocześnie przystępne cenowo. Obecnie w menu Restauracji IKEA i w ofercie Sklepiku Szwedzkiego, oprócz tradycyjnych wersji klopsików dostępne są także te wege i stworzone z białek roślinnych, które w roku finansowym 2021 (09.2020-08.2021) stanowiły 33% sprzedaży wszystkich klopsików. W 2018 roku do menu Bistro IKEA firma wprowadziła wege hot doga, a w 2019 wegańskie lody truskawkowe.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Do 2025 roku IKEA planuje oferować 50% głównych dań, które będą w całości pochodzenia roślinnego, a w 80% dań zrezygnuje z użycia czerwonego mięsa. Ponadto 80% wszystkich produktów spożywczych oferowanych w Sklepiku Szwedzkim będzie wyprodukowane na bazie roślin.
Słuchaj podcastu NowyMarketing