Sklepy IKEA mieszczą się zazwyczaj na obrzeżach miast, gdzie musimy dojechać samochodem. Własny transport jest zresztą wskazany, jeśli mamy wracać z zakupów z np. szafką lub biurkiem. Trudno wyobrazić sobie przewiezienie większych mebli transportem miejskim.
Jednak IKEA wychodzi naprzeciw takim klientom, którzy nie posiadają samochodu i na co dzień poruszają się bardziej ekologicznymi środkami (autobusami czy rowerami). Nowatorski projekt szwedzkiej marki zakładał stworzenie sklepu, do którego można bez problemu dostać się komunikacją miejską, a powrót z zakupionymi produktami nie będzie przysparzał większej trudności. W ten sposób wybudowano pierwszy sklep IKEA, w którym nie znajdziemy miejsc do parkowania, a cały teren jest zielony i przyjazny dla środowiska.
Zobacz również
fot. IKEA
Ekologiczny sklep IKEA powstał przy dworcu Westbahnhof w Wiedniu. Sześciopiętrowy budynek został zaprojektowany przez pracownię Querkraft Architekten, która postanowiła upodobnić sklep do… jednej wielkiej półki. Fasada jest zatem otwartą konstrukcją z wydzielonymi kubikami, które można dowolnie aranżować. Na kolejnych piętrach znajdziemy lokale gastronomiczne, strefy wypoczynkowe i przyjazne miejsca spotkań. Klienci robiący w tym miejscu zakupy będą mogli skorzystać z dostawy towarów do domu – sklep dowiezie je pod wskazany adres za pomocą samochodów elektrycznych.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. IKEA
fot. IKEA
– Projekt koncentruje się na współczesnych megatrendach i uwzględnia mobilność bez samochodu oraz radykalne zmiany w zachowaniach zakupowych. Klienci doceniają dziś wygodę i nie chcą marnować czasu, dlatego coraz częściej wolą, żeby dostarczać im meble do domu. Nasz nowy wiedeński sklep, który jest głównie dla pieszych, rowerzystów i poruszających się komunikacją miejską, dowiezie wszystkie większe produkty maksymalnie w ciągu 24 godzin – wyjaśniają przedstawiciele IKEA.
fot. IKEA
Ważnym aspektem tego miejsca jest również zieleń – na terenie sklepu znalazło się aż 160 drzew, które pełnią funkcję nie tylko estetyczną, ale również regulują temperaturę na wszystkich piętrach budynku.
– Drzewa i rośliny na fasadzie oraz na dachu, które mają działanie chłodzące, wpłyną na lokalny mikroklimat. Zieleń miejska jest jednym z najważniejszych elementów strategii rozwoju Wiednia, który szuka sposobów na walkę z ociepleniem – tłumaczą projektanci z Querkraft Architekten.
fot. IKEA