TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

IKEA z kolejnym świetnym pomysłem – marka wydała swój katalog w formie podcastu

IKEA z kolejnym świetnym pomysłem – marka wydała swój katalog w formie podcastu
IKEA postanowiła wykorzystać rosnącą popularność podcastów i swój kultowy katalog wydała w formie audio, zamiast w tradycyjnej, papierowej. W ten sposób marka prezentuje swoją najnowszą ofertę dostępną na rynku amerykańskim.
O autorze
1 min czytania 2021-03-25

Pod koniec 2020 roku IKEA ogłosiła, że po 70 latach rezygnuje z wydawania swojego kultowego katalogu – zarówno w wersji cyfrowej, jak i drukowanej. W związku z tą decyzją, marka miała się skupić na prezentowaniu swoich produktów w mediach społecznościowych, a także w aplikacji mobilnej.

Teraz szwedzka sieć postanowiła pozytywnie zaskoczyć swoich amerykańskich klientów i stworzyła… podcast, który pełni rolę katalogu IKEA. W trwającym niecałe cztery godziny materiale zaprezentowana została najnowsza oferta marki. 

Co ciekawe, każdy z rozdziałów podcastu odpowiada innemu meblowi z tradycyjnego katalogu, a także zawiera praktyczne wskazówki w zakresie dekoracji wnętrz. Lektor materiału opowiada też, co znajduje się na każdej ze „stron”, a także podaje dokładne ceny poszczególnych produktów.

Warto nadmienić, że do tej pory standardowej katalogi IKEA liczyły około 300 stron i był dystrybuowane do państw na całym świecie. Niewątpliwie więc podcast jest znacznie ekologiczniejszą wersją prezentacji najnowszej oferty marki. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Podcast sieci IKEA można znaleźć m.in. na kanale marki na YouTubie.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W sierpniu 2019 roku arabski oddział IKEA ruszył z humorystyczną kampanią, w ramach której sieć reklamowała swój nowy katalog i udowadniała, że każdy, nawet osobisty problem może być rozwiązany dzięki produktom znajdującym się w „książce” marki. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

IKEA przygotowała nie lada gratkę dla swoich klientów – marka udostępniła skany swoich archiwalnych katalogów. To świetna okazja, aby sprawdzić, jak zmieniały się nasze gusta, a także trendy designu na przestrzeni lat.