IKEA z kolejnym świetnym pomysłem – marka wydała swój katalog w formie podcastu

IKEA z kolejnym świetnym pomysłem – marka wydała swój katalog w formie podcastu
IKEA postanowiła wykorzystać rosnącą popularność podcastów i swój kultowy katalog wydała w formie audio, zamiast w tradycyjnej, papierowej. W ten sposób marka prezentuje swoją najnowszą ofertę dostępną na rynku amerykańskim.
O autorze
1 min czytania 2021-03-25

Pod koniec 2020 roku IKEA ogłosiła, że po 70 latach rezygnuje z wydawania swojego kultowego katalogu – zarówno w wersji cyfrowej, jak i drukowanej. W związku z tą decyzją, marka miała się skupić na prezentowaniu swoich produktów w mediach społecznościowych, a także w aplikacji mobilnej.

Teraz szwedzka sieć postanowiła pozytywnie zaskoczyć swoich amerykańskich klientów i stworzyła… podcast, który pełni rolę katalogu IKEA. W trwającym niecałe cztery godziny materiale zaprezentowana została najnowsza oferta marki. 

Co ciekawe, każdy z rozdziałów podcastu odpowiada innemu meblowi z tradycyjnego katalogu, a także zawiera praktyczne wskazówki w zakresie dekoracji wnętrz. Lektor materiału opowiada też, co znajduje się na każdej ze „stron”, a także podaje dokładne ceny poszczególnych produktów.

Warto nadmienić, że do tej pory standardowej katalogi IKEA liczyły około 300 stron i był dystrybuowane do państw na całym świecie. Niewątpliwie więc podcast jest znacznie ekologiczniejszą wersją prezentacji najnowszej oferty marki. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Podcast sieci IKEA można znaleźć m.in. na kanale marki na YouTubie.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W sierpniu 2019 roku arabski oddział IKEA ruszył z humorystyczną kampanią, w ramach której sieć reklamowała swój nowy katalog i udowadniała, że każdy, nawet osobisty problem może być rozwiązany dzięki produktom znajdującym się w „książce” marki. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

IKEA przygotowała nie lada gratkę dla swoich klientów – marka udostępniła skany swoich archiwalnych katalogów. To świetna okazja, aby sprawdzić, jak zmieniały się nasze gusta, a także trendy designu na przestrzeni lat.