Pod koniec 2020 roku IKEA ogłosiła, że po 70 latach rezygnuje z wydawania swojego kultowego katalogu – zarówno w wersji cyfrowej, jak i drukowanej. W związku z tą decyzją, marka miała się skupić na prezentowaniu swoich produktów w mediach społecznościowych, a także w aplikacji mobilnej.
Teraz szwedzka sieć postanowiła pozytywnie zaskoczyć swoich amerykańskich klientów i stworzyła… podcast, który pełni rolę katalogu IKEA. W trwającym niecałe cztery godziny materiale zaprezentowana została najnowsza oferta marki.
Zobacz również
Co ciekawe, każdy z rozdziałów podcastu odpowiada innemu meblowi z tradycyjnego katalogu, a także zawiera praktyczne wskazówki w zakresie dekoracji wnętrz. Lektor materiału opowiada też, co znajduje się na każdej ze „stron”, a także podaje dokładne ceny poszczególnych produktów.
Warto nadmienić, że do tej pory standardowej katalogi IKEA liczyły około 300 stron i był dystrybuowane do państw na całym świecie. Niewątpliwie więc podcast jest znacznie ekologiczniejszą wersją prezentacji najnowszej oferty marki.
Podcast sieci IKEA można znaleźć m.in. na kanale marki na YouTubie.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W sierpniu 2019 roku arabski oddział IKEA ruszył z humorystyczną kampanią, w ramach której sieć reklamowała swój nowy katalog i udowadniała, że każdy, nawet osobisty problem może być rozwiązany dzięki produktom znajdującym się w „książce” marki.
PS2
IKEA przygotowała nie lada gratkę dla swoich klientów – marka udostępniła skany swoich archiwalnych katalogów. To świetna okazja, aby sprawdzić, jak zmieniały się nasze gusta, a także trendy designu na przestrzeni lat.