Jak wygląda statystyczny poranny posiłek w polskim hotelu? Śniadanie w aż 95% badanych ośrodków podawane jest w formie bufetu. Zazwyczaj składa się ono z od 20 do 40 produktów. Według obsługi największą popularnością cieszą się jajka i kawa. Ponad 88% badanych gości również przyznaje, że najczęściej wybiera dania z jajek. Ponad połowa ankietowanych spożywających poranne posiłki w hotelach poświęca na jedzenie od 15 do 30 minut, zaś blisko 30% przyznaje, że na śniadania przeznacza od 30 minut do godziny.
Zobacz również
Hotelarze otwarci na potrzeby gości
Jaka powinna być idealna obsługa hotelowa podczas śniadania? Według ankietowanych najważniejszy jest uprzejmy stosunek do gości oraz reagowanie na ich bieżące potrzeby, związane np. z dokładaniem brakujących składników.
Ale hotelarze nie poprzestają tylko na tym – przyglądają się zmieniającym się trendom i dostosowują do nich jadłospis. Zdecydowana większość przedstawicieli branży potwierdziła, że w oferowanym menu śniadaniowym przewidzieli propozycje dla: dzieci, wegetarian, wegan, osób nietolerujących glutenu lub laktozy. Niemal połowa ankietowanych zadeklarowała obecność produktów odpowiednich dla osób odżywiających się ekologicznie.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Przepis na śniadanie idealne
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Choć branża hotelarska stara się odpowiadać na potrzeby sygnalizowane przez gości, odwiedzający hotele zwrócili uwagę na kilka kwestii. Co zatem doradziliby obsłudze ankietowani korzystający z hotelowych śniadań? W odpowiedzi na otwarte pytanie zwracano uwagę pracowników na uprzejmy stosunek do gości, przygotowywanie takich śniadań, jakie sami chcieliby jeść, oraz proszono o uwzględnianie indywidualnych próśb, dotyczących alergii lub specjalnych diet.
Raport stworzony przez firmę HRS przynosi też dane, które dopełniają obrazu hotelowych śniadań. Cena porannego posiłku w polskim hotelu stanowi średnio 14% opłaty za dobę hotelową w standardowym dwuosobowym pokoju. Zaledwie 5% gości decyduje się na skorzystanie ze śniadaniowego room service. Z ankiety wynika również, że średnie roczne zużycie ulubionego napoju gości, czyli kawy w badanych hotelach wynosi 211 kg.
Podczas trzytygodniowego badania na ankietę dla branży hotelarskiej odpowiedziało 269 hotelarzy (w 41% odpowiadającymi byli dyrektorzy hoteli), natomiast kwestionariusz dla gości wypełniły 764 osoby.
Pełna treść raportu jest dostępna TUTAJ.