Instytut Monitorowania Mediów wprowadził nowy wskaźnik mierzący, z jaką siłą w skali od 0 do 10 dany przekaz o marce, firmie lub danym zagadnieniu potencjalnie oddziałuje na odbiorcę. Chodzi o Indeks mocy, który zlicza najważniejsze parametry komunikatu mediowego, takie jak np. wydźwięk materiału, dotarcie, profil źródła, liczbę słów kluczowych, miejsce ich wystąpienia w tekście czy opiniotwórczość® na podstawie rocznego raportu IMM pt. „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”.
Indeks mocy jest wyliczany indywidualnie pod dane hasło, a dzięki skali pomiaru od 0 do 10 wskazuje najbardziej wartościowe treści. To narzędzie, które pozwala IMM ocenić każdą publikację przez pryzmat klienta, co w praktyce oznacza, że ten sam materiał będzie oddziaływał z inną mocą na odbiorcę marki X, a z inną na tego marki Y. W estymacji jest zatem brana pod uwagę strategia komunikacji zewnętrznej danego klienta. Ponadto indeks wspomaga badanie przekazów w przekroju mediów i w czasie z możliwością analiz archiwalnych.
Zobacz również
– Wiemy, jak bardzo zależy naszym klientom na budowaniu silnej pozycji swojej marki w mediach. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę z tego, jak czasochłonne może być analizowanie wartości wielu danych mediowych naraz. Dlatego postanowiliśmy ułatwić tę pracę każdemu specjaliście ds. komunikacji, który korzysta z naszego Biuletynu IMM – mówi Sylwia Dobkowska, PR & marketing manager w IMM
Autorski wskaźnik Instytutu Monitorowania Mediów stanowi kolejne już rozwiązanie skierowane do specjalistów z branży PR i marketingu. Kilka miesięcy temu IMM jako jedyny wprowadził na rynek monitoringu mediów w Polsce darmową aplikację mobilną IMMapp, która pozwala zarządzać publikacjami nie tylko z portali internetowych, ale również z social mediów, prasy, radia i telewizji. Aplikacja jest kompatybilna z system Android, iOS i HarmonyOS.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell