Imperium Palikota zaczyna się kurczyć? Zamykają się warszawskie sklepy Tenczynek Świeże

Imperium Palikota zaczyna się kurczyć?  Zamykają się warszawskie sklepy Tenczynek Świeże
1 lipca zamknięte zostaną wszystkie warszawskie sklepy z piwem firmowanym przez Janusza Palikota. To efekt sprzeciwów pracowników, którzy złożyli skargę do inspekcji pracy.
O autorze
2 min czytania 2023-06-20

fot. Piwo Świeże Dziś z Browaru Tenczynek / Facebook

Coraz więcej się mówi o tym, że imperium alkoholowe Janusza Palikota mierzy się coraz większą liczbą problemów. Z pewnością jedną z większych skaz na wizerunku marki jest pozew od Prokuratory Rejonowej w Warszawie, która postawiła zarzuty Kubie Wojewódzkiemu, Januszowi Palikotowi i Tomaszowi Czechowskiemu za reklamowanie wysokoprocentowych alkoholi w internecie. Według magazynu „Super Express” wyrok miał już zapaść, a wspólnicy będą musieli zapłacić karę finansową i pokryć koszty sądowe, opiewające łącznie na niemal 30 tysięcy złotych.

Dużo wątpliwości zbudza w konsumentach kolejny projekt Janusza Palikota „Janusze Marketingu” (szkolenia dla przedsiębiorców i pomoc w budowaniu „marek wartych miliony”), a także nowa kampania pożyczkowa „Skarbiec Palikota”, w której można wygrać… Rolls-Royce’a Ghost z personalizowaną rejestracją BUH na własność. 

Jan Śpiewak skomentował na swoim koncie na Twitterze, że „biznes Janusza Palikota tonie, więc chłopak idzie w ślady Stonogi. Tylko inwestorów, pracowników i kontrahentów szkoda”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Teraz okazuje się, że Janusz Palikot ma problem z utrzymaniem swoich sklepów Tenczynek Świeże, w których sprzedawał własne piwo. Jak donosi portal dlahandlu.pl, powodem zamknięcia warszawskich lokali jest wniesiona przez pracowników skarga do Powiatowego Inspektoratu Pracy w Lublinie, gdzie mieści się siedziba spółki, zarządzającej siecią sklepów. Pracownicy Palikota mieli nie otrzymywać wypłaty należnego wynagrodzenia na czas.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pracownicy zaczęli protestować (nie stawili się w pracy), a w sieci pojawia się coraz więcej historii potwierdzających, że firma Janusza Palikota od dawna łamie prawa pracownicze i że nie rozlicza się ze swoimi kontrahentami. Wiele skarg od pracowników zostało opublikowanych na Instagramowym koncie aktywisty Jana Śpiewaka, który wcześniej sam zawiadomił prokuraturę o nielegalnych reklamach alkoholu w internecie, a obecnie bacznie śledzi poczynania biznesowe byłego polityka. 

źródło: @janekspiewak / Instagram

Ostatecznie zdecydowano, że warszawskie lokale zostaną zamknięte od 1 lipca, a oficjalnym powodem ma być nierentowność. Dalej będą działać jedynie sklepy w Krakowie oraz outlet w Gliwicach.

PS Marketing alkoholowy – jak wygląda w Polsce i czy powinien zostać ograniczony?

Nikogo w Polsce nie dziwi wyraźna ekspozycja alkoholu w sklepach, sprzedaż wódki na stacjach benzynowych i billboardy z piwem na ulicach. Alkohol jest przecież w naszej kulturze od zawsze i towarzyszy nam podczas mniejszych i większych spotkań. Dlaczego zatem producenci mieliby go nie promować?

PS 2 Influencerzy wprawiają nas w kompleksy i nie mają zahamowań? (podcast)

Influencerzy są już naturalnym zjawiskiem dla świata rozrywki i popkultury. A ich zasięgi chętnie wykorzystują marki. Jednocześnie influencerzy nie zawsze grają fair, reklamując scam, czy promując niewłaściwe ideały. Czy świat influencerów jest doszczętnie zepsuty i zły?