Effie to konkurs marketingowy organizowany w ponad 40 krajach z całego świata. W Polsce jest przeprowadzany od 1999 roku przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Nagrodę Effie uzyskują kampanie marek, które wyróżniają się na rynku efektywnością działań komunikacyjnych oraz wysokością wyników biznesowych. Kampanie wyróżnione przez jury Effie charakteryzują się połączeniem planowania strategicznego, badania rynku, planowania i zakupu mediów oraz kreacji i obsługi klienta.
IMS, firma zajmująca się marketingiem sensorycznym, została w tym roku partnerem merytorycznym SAR Effie Awards. W ramach współpracy przygotowywany jest „Zapach Effie” oraz „Zapach Zwycięstwa”. –Dotychczas przeprowadziliśmy ankiety oraz wywiady z jurorami Effie na temat tego, jak wyobrażają sobie „Zapach Effie” i „Zapach Zwycięstwa”. Na ich podstawie została przygotowana mapa cech tych aromatów – tłumaczy Michał Kornacki, prezes IMS. – Obecnie zestawiamy te cechy z koncepcją marki i rozpoczynamy poszukiwania odpowiednich nut zapachowych.
Zobacz również
Efekt prac zespołu IMS zostanie zaprezentowany podczas Gali SAR Effie Awards, która odbędzie się 12 października 2015 roku w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie.
Więcej informacji na temat IMS.
Słuchaj podcastu NowyMarketing