Ślepota pozauwagowa to termin psychologiczny oznaczający niedostrzeganie obiektów znajdujących się w obrębie wzroku, z powodu braku skupionej uwagi. Przypadłość ta dotyka stopniowo coraz większą ilość ludzi, a jednym z powodów jest nadmierne używanie telefonów komórkowych i długotrwałe wpatrywanie się w ekrany. Badania przeprowadzone przez neurolożkę, prof. Hanę Burianovą i sieć telefonii komórkowej Giffgaff pokazują, że w Wielkiej Brytanii cierpi na nią już 74% osób.
Właśnie ślepotę pozauwagową (ang. inattentional blindness) postanowiła w kampanii wykorzystać wspomniana sieć Giffgaff. Tak powstał 19-metrowy billboard, który dziś można oglądać w Londynie. Kreacja została opatrzona ukrytym hasłem: „Widzisz wszystko wyraźniej?” (ang. „Seeing things more clearly?”), które dostrzec można jedynie, jeśli spojrzy się na billboard pod określonym kątem. W ten sposób twórcy chcą zwrócić uwagę na to, jak często tracimy z oczu to, co na pozór wyraźnie widoczne.
Zobacz również
W kampanii pt. „Inattentional blindness” zwrócono uwagę także na inne aspekty ślepoty pozauwagowej. Mowa choćby o:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- niezauważeniu, że płacone co miesiąc rachunki wzrosły (według badań robi to 24% pytanych),
- docieraniu do celu przez kierowców, którzy nie pamiętają szczegółów przejazdu (przyznaje się do tego 22% Brytyjczyków),
- czy bezwiednym przejeżdżaniu przez skrzyżowanie na czerwonym świetle (do którego dochodzi w 15% analizowanych przypadków).
Za działania w ramach akcji odpowiada agencja Splendid Communications.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcie główne: Instagram
PS Fińska wyspa Ulko-Tammio: miejsce na urlop bez telefonów
Fińska Ulko-Tammio to wyspa, na której turyści zachęcani są do cyfrowego detoksu. Inicjatywa została nagrodzona tytułem „Krajowego celu podróży roku w Finlandii”.
PS2 „The Boring Phone”: telefon od Heinekena® i Bodegi, który daje wolność
HMD wraz z Bodegą i Heinekenem® wprowadzają na rynek The Boring Phone. Urządzenie pozbawione będzie dostępu do internetu i aplikacji, a cała akcja ma zwrócić uwagę użytkowników na to, że życie towarzyskie offline może być naprawdę ciekawe.