Pozostałe podsumowania roku 2019 przeczytasz tu >
Zobacz również
Influencer marketing na przełomie 2019/2020 podsumowują: Agata Szarniewska z GetHero, Marta Niemira ze SŁUCHAM, Dariusz Szpak z OX Media, Patrycja Duda z PHD Media Direction Poland, Patryk Trzaska z Plej.
Agata Szarniewska #NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
senior project manager w agencji GetHero
3 najciekawsze akcje/kampanie influencer marketingowe z 2019 roku w Polsce
Moim zdaniem pierwszą najciekawszą kampanię mogliśmy zobaczyć już na początku bieżącego roku. W lutym IKEA ruszyła z nową odsłoną kampanii „Niech żyje dom”. Do współpracy przy tym projekcie po raz kolejny zaproszony został Martin Stankiewicz. Materiał „Pościele moich byłych”, który powstał w ramach tej współpracy, na YouTubie został wyświetlony ponad 2 mln razy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolejny przykład ciekawej kampanii to promocja nowego napoju marki Tymbark. Kampania „Tego jeszcze nie BYO” wystartowała w lipcu – w ramach promocji powstały spoty telewizyjne, billboardy oraz kampanie w mediach społecznościowych. Do udziału w akcji promocyjnej zostali zaproszeni influencerzy m.in. związani z platformą TikTok.
Warto także w tym miejscu wspomnieć o muzycznej aktywizacji marki Bacardi. Kampania miała charakter ogólnoświatowy. Udział w niej wzięła m.in. grupa muzyczna Major Lazer. W promocji pojawił się również polski akcent. Żabson i Young Multi, czyli jedni z najpopularniejszych artystów sceny rapowej młodego pokolenia. W ramach akcji muzycy weszli w kolaborację i stworzyli dedykowane utwory, zaprezentowali teledysk oraz angażowali swoich fanów. Niebawem zobaczymy kolejne efekty współpracy raperów z popularnym producentem rumu.
Nie sposób pominąć tu kampanię „Ostatni Twój Weekend” – stanowiąca sprzeciw wobec uprzedmiotowienia kobiet. Udział w kampani wzieły trzy silne kobiety – Joanna Jędrzejczak, Ewa Kasprzyk oraz Orina Krajewska. Projekt ten otrzymał nagrodę Grand Prix podczas Cannes Lions 2019.
3 wydarzenia z 2019 roku najmocniej wpływające na influencer marketing
Na pewno należy tu wspomnieć o pojawieniu się wirtualnych influencerów, którzy współpracują z wieloma markami. W mediach społecznościowych coraz częściej możemy spotkać twórców, którzy zostali stworzeni np. przez dział graficzny danej marki. Wpływ na influencer marketing ma również rosnąca popularność twórców internetowych – w porównaniu z rokiem ubiegłym, częściej mogliśmy zobaczyć ich w programach telewizyjnych lub usłyszeć w audycjach radiowych. Omawiając zjawiska wpływające na influencer marketing, warto również wspomnieć o rosnącej grupie nano-influencerów, czyli twórców docierających do stosunkowo niewielkiego grona odbiorców. Tego typu influencerzy mają wpływ na wąski rynek, ale przez niektórych internautów mogą być uznawani za bardziej wiarygodnych.
3 najważniejsze wyzwania stojące przed influencer marketingiem w 2020 roku
Jak wcześniej wspominałam nano-influencerzy docierają do wąskiego grona odbiorców, ale generują z reguły wyższy wskaźnik zaangażowania. Współpraca z tego typu twórcami może wiązać się z dostarczeniem gorszej jakości materiałów, co może wynikać z małego doświadczenia lub braku dostępu nano-influencerów do dobrego sprzętu. Warto również zaznaczyć, że działania z nano-influencerami mogą nie sprawdzić się w przypadku marek dostarczających produktów premium, dlatego ważna będzie tu szczegółowa analiza dokonana przez dany brand. Z wyzwaniem będą musieli się również zmierzyć bardziej rozpoznawalni twórcy, którzy będą chcieli zachować swoją autentyczność i utrzymać zaufanie odbiorców, przy jednoczesnej współpracy komercyjnej z markami. Ilość influencerów jest coraz większa, dlatego kolejnym wyzwaniem dla twórców będzie zadbanie o atrakcyjny content oraz podążanie za trendami, które będą aktualne w przyszłym roku.
Nowinki technologiczne a influencer marketing w 2020 roku
TikTok testuje nową funkcję – Shoppable Videos, czyli opcję, która pozwala na robienie zakupów z poziomu platformy. Jeśli funkcja zostanie na stałe zaimplementowana, to marki nastawione na sprzedaż w internecie, wykorzystując tę platformę będą mogły w łatwy sposób dotrzeć do młodych ludzi korzystających z TikToka. Istotny wpływ na influencer marketing będą miały również zmiany, które dotkną Instagram. Platforma aktualnie testuje konta, w których nie zobaczymy serduszek pod zdjęciami. Ponadto w serwisie możemy również zauważyć mniejsze zainteresowanie postami, a rosnącą popularność treści publikowanych na Stories. Aktualnie obserwujemy rosnące zainteresowania podcastami, być może w przyszłym roku popularność tego typu publikacji będzie jeszcze większą niż obecnie.
Marta Niemira
założycielka SŁUCHAM
3 najciekawsze akcje/kampanie influencer marketingowe z 2019 roku w Polsce
Współpraca Justyny Mazur i WWF
Justyna Mazur prowadzi podcast o tematyce true crime pod tytułem „Piąte: nie zabijaj”, który należy do najpopularniejszych w Polsce. Każdy godzinny odcinek odsłuchiwany jest przez średnio 100 tys. osób – co ważne, 97% słuchaczy dociera do końca odcinka. Justyna we współpracy z WWF przygotowała odcinek, w którym przedstawia sprawę zabójstwa rodziny Rysickich – młodej rodziny z Polski, która mieszka na terenie bardzo atrakcyjnym dla pewnego dewelopera, nie chce jednak zgodzić się na przesiedlenie. W końcówce odcinka Justyna wyjawia, że ta historia to nie jest fikcją, a jej bohaterami nie są ludzie, tylko rysie – zagrożony gatunek dzikich kotów. Justyna zachęca do symbolicznej adopcji rysia w której pośredniczy WWF. Odcinek spotkał się z niezwykle ciepłym przyjęciem.
Kampania towarzysząca filmowi „Corgi Psiak Królowej”
W ramach promocji filmu „Corgi Psiak Królowej” do muzyki Piotra Rubika oraz tekstu Bartosza Zimińskiego piosenkę „Psia Kostka” zaśpiewały youtuberka Magda Bereda oraz Olivia Wieczorek. Teledysk opublikowany na kanale Magdy podbił serca społeczności użytkowników platformy YouTube i stał się viralem, który mimo upływu czasu nadal jest chętnie śpiewany i nagrywany przez fanów Magdy. Film zebrał prawie 2 mln wyświetleń:
Kampania „Stół Pepsi”
Niemal całoroczna, trwająca od marca 2019, ale też kontynuowana w 2020 roku akcja Pepsi, realizowana jest we współpracy z influencerami: Martą Wierzbicką, Jakubem Koselem, Poszukiwaczem (Adamem Wiejakiem) i Larą Gessler (realizacja influencerska: Golden Coil). Każdy z influencerów wykorzystuje swój kanał na Instagramie i regularnie publikuje treści pozycjonujące markę Pepsi jako idealną do posiłków. Działania uzupełnione były letnim tourem po zjazdach foodtracków w całej Polsce, z których relację można zobaczyć było na kanałach zaangażowanych w kampanię influencerów.. Wyniki? Około milion wyświetleń brandowych treści Pepsi miesięcznie.
Wydarzenia z 2019 roku najmocniej wpływające na influencer marketing
Launch podcastu brandowego dla Showroomu. To pionierski w Polsce koncept – realizacja brandowego podcastu w którym prowadzącym jest znany twórca podcastów. Na pewno otworzy to oczy wielu marketerom na nowe możliwości reklamowe, które do tej pory znaliśmy z rynków zachodnich. Teraz polski marketer ma szansę zobaczyć, jak taki format sprawdza się na polskim rynku.
Wszystkie projekty marketingowe związane z promocją w podcastach, bo każdy nowy projekt to kolejne pole do sprawdzania, jak taka forma marketingu przyjmuje się na polskim rynku, pozwala zebrać dane i przełożenie na wyniki sprzedaży. A że każdy kolejny case pozwala nam zbierać wnioski, które wpływają na to, że kolejne kampanie są coraz lepsze!
3 najważniejsze wyzwania stojące przed influencer marketingiem w 2020 roku
Z punktu widzenia marketera dużym wyzwaniem związanym ze współpracą z podcasterami czy z prowadzeniem podcastu brandowego może być brak jednej platformy, a co za tym idzie brak możliwości jednolitego podejścia do kwestii statystyk. Są już oficjalne standardy raportowania i zliczania odsłuchów (stworzone przez IAB) i platformy do hostowania podcastów muszą je spełniać, niemniej wciąż pozostaje trudność w ich odczytywaniu i sprawnym poruszaniu się między platformami. Ja wychodzę z założenia, że analityka i ujednolicenie raportów to zadanie dla agencji i staram się wyręczać moich klientów w tych kwestiach.
Dużym wyzwaniem dla całego rynku podcastów będzie relatywnie powolny przyrost wartościowych twórców podcastów. Podcast to trudne medium – nie ma dostępnego wideo albo foto którym można się podeprzeć w przypadku braku umiejętności przekazywania treści słownie lub kiedy po prostu ucieknie nam myśl i jedyne co nam zostaje do powiedzenia to „yyy” (…). Dodatkowo podcasty z reguły trwają około 30 minut, więc trzeba mieć naprawdę dobrze przygotowany materiał lub niezwykłe zdolności storytellingowe, aby słuchacze zostali z nami do końca.
Niski próg wejścia (wystarczy mikrofon w telefonie i program do montażu dźwięku) sprawia, że coraz więcej osób próbuje swoich sił w tym medium, ale magiczny próg 4 opublikowanych odcinków przekroczyło zaledwie 46% podcastów (z ponad dwóch tysięcy polskojęzycznych)!
2020 rok będzie czasem edukacji marketerów w zakresie biznesowej przydatności podcastów, które mają dużo niższe zasięgi niż np. youtuberzy. Najwięksi twórcy podcastów osiągają do 150 000 odsłuchów na odcinek, gdy w tym samym czasie youtuberzy osiągają milionowe liczby wyświetleń odcinków. Dużym wyzwaniem jest tu zwrócenie uwagi marketerów na inne aspekty, które wyróżniają podcasty – długość utrzymania uwagi (nie mniej niż 75% to standard), naturalny kontekst w którym przedstawiona jest marka (twórca ma sporo czasu, by osadzić markę kontekstowo w swoim odcinku), zaufanie słuchaczy do twórców i emocjonalny stosunek z nim, i wiele innych. W świecie, w którym wciąż najważniejsze są cyferki w polu ZASIĘG, może to być wyzwaniem.
Nowinki technologiczne a influencer marketing w 2020 roku
Oczywiście podcasty i ich rosnąca w Polsce popularność! Coraz więcej twórców (w Polsce już ponad 2000!), coraz większe zasięgi, coraz większe budżety, coraz więcej podmiotów realizujących się w tej dziedzinie. Jestem pewna, że w przeciągu najbliższych dwóch – trzech lat podcast przejdzie do mainstreamu i będzie równoległą platformą contentową dla Instagrama, YouTube’a i Facebooka, przeznaczoną jednak dla bardziej wymagających odbiorców.
Dariusz Szpak
założyciel i dyrektor kreatywny OX Media
3 najciekawsze akcje/kampanie influencer marketingowe z 2019 roku w Polsce
Kampania z influencerami, która zwraca uwagę, nie może się już dziś ograniczać tylko do wybrania odpowiednich osób i zachęcaniu ich, by opowiedziały o produkcie… warto wejść w temat dużo głębiej.
Moją uwagę przyciągnęły rozwiązania z lepszym pomysłem na powiązanie marki i fanbase’u. Niemiecki oddział IKEA postawił przed influencerami nietypowe zadanie – tamtejszym gwiazdom YouTube’a dano jedynie 180 minut na zaaranżowanie wnętrza. Efekt? Kilkuminutowe vlogi zostały wyświetlone ponad 300 tys. razy!
Avon w społecznej kampanii influencerskiej „Dzień na U” postawił na teaserowy twist – poprosił gwiazdy, by zniknęły na jeden dzień ze swoich social mediów, zwracając w ten sposób uwagę swoich fanek na konieczność wykonywania USG piersi.
McDonald w akcji promującej zestaw 2 for U skorzystał nie tylko z pomocy influencera, ale też ciekawej technologii. Stworzony dla Dawida Kwiatkowskiego teledysk można było wyświetlać tylko wtedy, gdy połączyło się co najmniej dwa smartfony. Piosenkarz zapewnił dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej, a dodatkowy smaczek niebanalnie podkreślił USP produktu.
Wydarzenia z 2019 roku najmocniej wpływające na influencer marketing
Zachwianie wiary w influencer marketing.
Warto mieć w pamięci wpadki z dziedziny influencer marketingu, przede wszystkim dlatego, że są częścią większego trendu – przesycenia nie zawsze udanym product placementem. Influencerki czytające książki w towarzystwie płynu do prania, czy przekłamujący photoshop mogą stać się przyczyną negatywnych konsekwencji nie tylko dla gwiazdy, ale także marki.
3 najważniejsze wyzwania stojące przed influencer marketingiem w 2020 roku
Ukrycie liczby polubień
Ukrycie liczby polubień Instagram i Facebook testuje i zapowiada już od jakiegoś czasu. Co ta zmiana oznacza dla marketerów odpowiedzialnych za współpracę z influencerami? Zniknie jeden z najbardziej kontrowersyjnych i widocznych „wskaźników” zaangażowania. Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło. Zarówno FB, jak i IG pozwalają na weryfikację profili. Z takich uwierzytelnionych kont reklamodawcy mogą bezpośrednio otrzymywać dane analityczne. Może zaczniemy więc korzystać z nieco bardziej zaawansowanych i wiarygodnych statystyk?
Wirtualni influencerzy
O wirtualnych influencerach było w zeszłym roku głośno, nic dziwnego więc, że mamy już dostęp do badań sprawdzających ich faktyczną popularność. Okazuje się, że choć trend autentycznego influencer marketingu nie jest jeszcze bardzo silny, wirtualne postaci radzą sobie nadzwyczaj dobrze – ich posty 3 razy bardziej angażują odbiorców niż treści dostarczane przez ludzi z krwi i kości. Ewidentnie nowe technologie wywołują emocje i zainteresowanie. Warto więc trzymać rękę na pulsie i także w dziedzinie influencer marketingu posiłkować się nowinkami ze świata high tech.
Nowe touchpointy, nowe targety
W naszych działaniach influencerskich zwykliśmy ograniczać się – co oczywiście nie jest żadnym zaskoczeniem – do najpopularniejszych portali społecznościowych. Pozwalają one docierać do największych grup osób. W najbliższym czasie może to jednak okazać się strategia coraz mniej skuteczna. Doskonałym przykładem jest tu Tik Tok – to tam w ostatnim roku coraz częściej przenoszą się kampanie skierowane do młodzieży. Mniejsze, lepiej dopasowane platformy takie jak Spotify, Twitch i grupy facebookowe są często lepszym miejscem na działania influencerskie.
Nowinki technologiczne a influencer marketing w 2020 roku
Mikro (a nawet nano!) zamiast makro
Duże marki coraz częściej zaczynają zwracać się do mniejszych, bardziej autentycznych i lepiej dobranych do reklamowanych produktów influencerów. Na ich skuteczność jasno wskazują badania SocialPubli . Mikroinfluencerzy angażują swoich odbiorców siedem razy skuteczniej niż makroinfluencerzy!
Strategia „spray and pray” przechodzi do lamusa, a marki zaczynają skupiać się na bardziej celowych działaniach – tak jak zrobiliśmy to np. dla Velvet Baby. Zamiast współpracować z jednym dużym ambasadorem, wybraliśmy kilku mikroinfluencerów świetnie dobranych do grupy docelowej, podkreślając w ten sposób Big Ideę opierajacą się na wsparciu mam przez inne mamy, które świetnie wiedzą, z jakimi problemami zmaga się grupa docelowa.
Rozwój IGTV
Od jakiegoś czasu IGTV, pozwalające na tworzenie dłuższych form video, wyświetla się w instagramowym feedzie. Wydaje się, że obok Insta Stories narzędzie to będzie rosło w siłę, tym bardziej że wpisuje się w stały trend coraz większej popularności video. Jak przewiduje Cisco do 2022 video będzie stanowiło 82% całego contentu. IGTV stanie się też zapewne kolejnym medium służącym do kontaktu z obserwującymi. Na pewno warto brać je pod uwagę w przyszłorocznych działaniach z influencerami.
Podcast
Choć podcasty znane są na całym świecie od lat, w zeszłym roku zaczęły zyskiwać dużą popularność a Polski rynek podcastowy znalazł się w pierwszej, światowej 10 dla tego formatu. Słuchamy ich bardzo chętnie, a najlepsi twórcy stają się znaczącym influencerami, z którymi marki zaczynają współpracować. Do najpopularniejszych polskich podcastów należą „Kryminatorium”, „Imponderabilia” czy „Dwóch typów podcast”.
Patrycja Duda
junior content & PR specialist, PHD Media Direction Poland
3 najciekawsze akcje/kampanie influencer marketingowe z 2019 roku w Polsce
Influencer marketing cały czas rośnie w siłę. Skuteczność działań influencerskich dalej determinuje skuteczność kampanii i dotarcie szczególnie do młodej grupy celowej, w 2019 mieliśmy okazję zobaczyć kilka świetnych akcji influencerskich, np.:
- Dzień na U: czyli kampania Fundacji Rak’nRoll we współpracy z Avon, zachęcająca kobiety do regularnych badań USG.
Idea „Dnia na U” bazowała na ciekawej koncepcji: liderki opinii znikały na jeden dzień ze swoich społecznościowych profili. Gdzie były w tym czasie? Chciały pokazać, że najważniejsze jest zdrowie: każda z nas powinna znaleźć czas na umówienie i przeprowadzenie badania USG swoich piersi. W ramach akcji powstał także specjalny U-filtr, umożliwiający zmianę zdjęcia profilowego na Facebooku i Instagramie. Kampania wspierana była także w TV: jedno z wydań DDTVN rozpoczęło się bez prowadzącej Gosi Ohme, która udała się w tym czasie na badanie. Kampanie wspierały takie gwiazdy jak: Justyna Święs, Marcelina Zawadzka, Olga Kalicka czy Ania Markowska. - Ciekawym konceptem była kampania Mirindy mix-it z udziałem piosenkarki Margaret. Do jej piosenki „Tempo” został nagrany podwójny teledysk: każdy z nich można obejrzeć osobno, ale najlepiej zobaczyć je poprzez połączenie dwóch ekranów smartfona. To bardzo ciekawa kampania influencersko – digitalowa, która okazała się ogromnym sukcesem na YouTubie (wyświetlenia na poziomie ponad 6,5mln odsłon).
- A na koniec coś z międzynarodowego świata, czyli kampania marki Sloggi, która postanowiła opowiedzieć o naturalnym pięknie kobiet. Elementem kampanii był klip Lil’ Ol’ Granny – artystki, której postać została wykreowana specjalnie na potrzeby projektu. Do udziału w wideo w duchu #bodypositive zachęcającego do kochania swojego ciała, niezależnie od rozmiaru czy sylwetki przekonywały popularne influencerki z całego świata, które słyną z odważnego pokazywania swojego ciała i mierzenia się z problemami na ten temat. Polskę reprezentowała Pani Ekscelencja.
3 najważniejsze wyzwania stojące przed influencer marketingiem w 2020 roku
- Utrata wiarygodności – to zagadnienie, z którym influencerzy muszą się mierzyć od lat, ale w dobie usuwania fałszywych kont i chronienia treści przez social media influencerzy, którzy chcą utrzymać swoją pozycję powinni dbać przede wszystkim o jakość generowanego contentu i spójność treści. Coraz mniej marek chce współpracować z osobami, uchodzącymi za „słupy reklamowe”, a mikroinfluencerzy, reprezentujący wiedzę specjalistyczną są o wiele bardziej atrakcyjni i gwarantują bardzo świadomą i wartościową grupę docelową.
- Wykorzystanie nowych kanałów i tematyk (Tik Tok, Gaming): najważniejsze wyzwania to najmłodsza grupa docelowa, czyli Pokolenie Z, które jest zupełnie inne niż poprzednie pokolenia, poprzez 100% zdigitalizowanie i wykorzystanie takich narzędzi jak platforma TIK TOK, wciąż jeszcze niewyeksploatowana marketingowo oraz Gaming i influencerzy gamingowi, cały czas mający niską rozpoznawalność w szerokich kanałach komunikacji.
- Ukrywanie informacji o liczbie like’ów na Instagramie i Facebooku – o ile te platformy wciąż prowadzą testy na ten temat, jest to bardzo ciekawe zagadnienie, związane ze znaczeniem liczy like’ów pod zdjęciami influencerów i wszystkie konsekwencje wynikające z tych zmian
Nowinki technologiczne a influencer marketing w 2020 roku
- Virtual influencer marketing – zagadnienie wciąż nie tak popularne w Polsce, ale z wielkim potencjałem marketingowym. Wirtualni influencerzy to z jednej strony narzędzie, które może pomóc w uniknięciu potencjalnych wpadek związanych ze standardowymi współpracami influencerskimi, ale z drugiej strony wpływać na nierozstrzygnięte zagadnienie kreowania idealnych liderów opinii, którzy są odrealnieni i nie mają nic wspólnego z prawdziwym życiem.
- Podcasting – bezapelacyjnie jest to najciekawsze zjawisko ostatnich lat, które, przy odpowiednim pomyśle i podejściu do omawianej tematyki wygeneruje dużo nowych i jakościowych influencerów.
- Mikroinfluencerzy specjaliści–- obserwatorzy są zmęczeni influencerami dużej skali, którzy co chwila zmieniają brand który reklamują, a odbiorą nie nadąża z ilością kampanii i produktów. Liderzy opinii tacy jak influencerzy jeszcze długo będą wyznaczać trendy, ale zmienia się ich specyfika: obserwatorzy szukają wiernych ambasadorów marek. Firmy szukają za to, kogoś to nie tylko jest nośny, ale ma fachowa wiedzę i wierne grono odbiorców, a to, że jest ich mniej, świadczy o jego bliższym i autentycznym kontakcie z obserwatorami.
Patryk Trzaska
influence marketing manager w Plej
3 najciekawsze akcje/kampanie influencer marketingowe z 2019 roku w Polsce
Z przykrością muszę stwierdzić, że rok 2019 nie był specjalnie zaskakujący pod względem contentu produkowanego przez influencerów. Niemniej, nie oznacza to, że był to rok całkowicie jałowy. Zdecydowanie wartym wymienienia jest film „Jezus – Miłujcie się” autorstwa G.F. Darwin, czyli apel do społeczeństwa o to, abyśmy byli dla siebie ludźmi. Występujący w tym odcinku Jan Jurkowski w ostrych słowach zwraca uwagę, jak bardzo spolaryzowane jest społeczeństwo i kraj, w którym żyjemy. Temat niezwykle trudny, a jednak jego podjęcie i realizacja powala na kolana! Kolejna akcja, którą niezwykle ciepło wspominam, to Play Live Show z okazji 27 finału WOŚP. Studio zbudowane od zera, pięciogodzinny line-up, trzech prowadzących i kilkudziesięciu gości, których zna każdy, kto ogląda polski YouTube. Jaki był tego cel? Wesprzeć jedną z najważniejszych inicjatyw roku i przekazać jak największą liczbę pieniędzy na Orkiestrę. A na sam koniec pozycja, która choć nie wygenerowała gigantycznych wyświetleń (mam nadzieję, że się to zmieni od momentu, w którym piszę ten tekst), to koncepcją i oryginalnością zaskarbiła sobie serca grupy docelowej. Mam na myśli „Prognozę Pogody” z udziałem Tomasza Zubilewicza z okazji premiery gry Death Stranding. Absolutny sztos!
3 wydarzenia z 2019 roku najmocniej wpływające na influencer marketing
Niekwestionowany król polskiej vlogosfery – Krzysztof Gonciarz oznajmił, że zawiesza działalność vlogową! Moim zdaniem jest to koniec pewnej ery na naszym YouTubie. Czekam na kolejny krok wykonany przez Krzyśka, bo najprawdopodobniej rozpocznie on jakiś trend. Pewnie pamiętacie wysyp selfiaków na IG przy neonach. Czas na kolejną rewolucję. 😉 Sprawa, wobec której nie da się przejść obojętnie, to FAME MMA. I nie piszę tego po to, żeby poddawać to wydarzenie ocenie, a jedynie aby zwrócić uwagę na to, jak gigantyczny buzz wywołuje za każdym razem. Publikacja jakichkolwiek wartościowych materiałów podczas wzmożonej aktywności promocyjnej gali nie ma absolutnie żadnego sensu, ponieważ wszystko co zobaczymy wtedy w karcie „na czasie” to zapowiedzi walk, konferencje prasowe oraz machanie pięściami do kamery w wykonaniu osób, które na co dzień zajmują się prankami, farbowaniem włosów czy testowaniem, które chipsy w ich kuchennym arsenale są najostrzejsze. A zyski z PPV, trzeba szczerze przyznać, robią wrażenie. Nie wiem, czy jest to pocieszające, ale w Stanach dzieje się jeszcze ciekawiej, bo Logan Paul chce zmierzyć się z Floydem Mayweatherem. Na sam koniec chciałbym nawiązać do sportu w najczystszej formie i nowopowstałego „Kanału Sportowego”. Mam szczerą nadzieję, że będzie to początek czegoś znaczącego!
3 najważniejsze wyzwania stojące przed influencer marketingiem w 2020 roku
Wyzwaniem niezmiennym na przestrzeni ostatnich lat jest właściwy dobór wiarygodnego influencera do kampanii. I w tym roku nie będzie inaczej. Od długiego czasu słyszy się, że „ta bańka zaraz pęknie” i że influencerzy stracili na wiarygodności. Faktycznie w roku 2019 wydarzyło się kilka incydentów, które skutecznie podkopywały autorytet twórców internetowych, niemniej ludzie nie są głupi i wyśmienicie potrafią wyczuć, kto w dalszym ciągu jest fair. I właśnie na takie uczciwe osoby trzeba stawiać. Kolejnym wyzwaniem, które de facto spoczywa najmocniej na MCN-ach oraz agencjach, to ciągła edukacja klientów, że długoterminowe współprace są kluczem do czerpania faktycznych korzyści wynikających z influencer marketingu. Ostatnia sprawa, którą chciałbym poruszyć, to dalsze losy TikToka. Nie chciałbym mówić o tym, jako o wyzwaniu, ale raczej o kwestii, na którą warto w najbliższym czasie zwrócić uwagę, bo Facebook może wprowadzić w końcu jakąś alternatywę, która przyciągnie użytkowników TikToka do siebie.
Nowinki technologiczne a influencer marketing w 2020 roku
Zdecydowanie AR i vertical wideo. Jest to pokłosie tego, co dzieje się dotychczas. Natomiast nie można powiedzieć, żeby te obszary zostały już całkowicie zagospodarowane i wyczerpane. Mam również szczerą nadzieję, że rok 2020 będzie tym, w którym podcasty zyskają na faktycznym znaczeniu w naszym kraju.