Skąd wiemy, że jesteśmy innowacyjni?
Zobacz również
Alena Suszycka
Managing Director
TBWATEQUILA
Członek Komitetu Organizacyjnego Innovation AD 2015
Nie chodzi o to, aby zakomunikować odbiorcy banalny przekaz typu „idź zrób herbatę” podczas bloku reklamowego, bo zrobi to i bez naszej zachęty. Zależy nam na niespodziewanym efekcie, dzięki któremu np. otworzymy lub zamkniemy bagażnik Skody Superb Combi bez ruszania się z kanapy.
Czasem nawet drobna zmiana w wykorzystaniu znanych już narzędzi potrafi zmienić medium nadawcze w interaktywne, przekuć zwykłą funkcjonalność w ciekawy przekaz czy nadać nowe znaczenie używanemu produktowi.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Doceniamy zarówno odwagę we wprowadzaniu najnowszych rozwiązań technologicznych (jak w kampanii telefonu Moto X w magazynie Wired), jak i znalezienie nowych zastosowań dla technologii znanych od lat („To co człowiek przegapi, znajdzie maszyna“). Zgłoszony projekt nie musi być kampanią. Może być akcją jak w przypadku nakładki na sygnalizator świetlny, pozwalającej grać w ping-ponga z innym pieszym, wspólnie czekającym na zielone światło.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„To co człowiek przegapi, znajdzie maszyna”:
Moto X reklama w Wired:
Kryteria oceny
Proponowane rozwiązanie nie musi ujmować kreacją ani porażać skutecznością.
Głównym celem jest docenienie rozwiązania, które:
- rozwiązuje jakiś problem
- dociera do odbiorcy w zupełnie nowy sposób
- oferuje nowe korzyści
- przełamuje schematy dotychczasowego działania
Dominik Komar
Digital Communication Manager
Arena Poland (Havas Media Group)
Interakcja to forma dialogu konsumenta z marką, odbywającego się za pośrednictwem kursora, głosu, gestów, czy czegokolwiek innego, co jest mierzalną czynnością względem reklamy. To dowód tego, że proponowany przez nas komunikat reklamowy okazał się dla odbiorcy atrakcyjny. Angażujący przekaz interaktywny ma szansę być znacznie lepiej zapamiętany niż standardowy, jednostronny komunikat reklamowy – dlatego też w kategorii Interakcja nagradzane są przykłady działań komunikacyjnych, które dzięki przemyślanej warstwie interaktywnej umożliwiają wyjątkowe doświadczenie marki.
Przykładem takiego rozwiązania jest kampania marki Oriflame, wykorzystująca interaktywny outdoor w promocji kosmetyków serii The ONE. Na potrzeby kampanii przygotowane zostało dedykowane rozwiązanie technologiczne, umożliwiające wideokonferencję za pośrednictwem ekranu umieszczonego w wiacie przystankowej. Dzięki temu kobiety przebywające na przystanku zagadywane były przez konsultantkę Oriflame, mówiącą do nich na żywo, wprost z ekranu. W ten sposób możliwe było zapoznanie użytkowniczek z widocznym na ekranie wirtualnym katalogiem Oriflame i zaproszenie do angażującej, interaktywnej rozmowy o kosmetykach The ONE. Kampania została zrealizowana przez dom mediowy Arena we współpracy z AMS i Aduma.
Oriflame:
—–
NowyMarketing jest patronem medialnym Innovation AD.