fot. Instagram
Dziś mało kto wyobraża sobie zakupy internetowe bez Paczkomatów. Łatwe i szybkie nadawanie i odbieranie przesyłek to zdecydowanie największe zalety tego rozwiązania i to one sprawiają, że liczba użytkowników Paczkomatów stale wzrasta.
Zobacz również
Mimo to instalacja Paczkomatów niesie ze sobą kilka istotnych wyzwań. Jednym z nich jest znalezienie odpowiedniej lokalizacji, która z jednej strony umożliwiałaby łatwy dostęp do odbieranych i wysyłanych paczek, a z drugiej gwarantowała możliwość podłączenia do instalacji elektrycznej.
fot. Instagram
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Energia słoneczna szansą dla InPost
Szansę za zaspokojenie obu tych potrzeb znalazł InPost, który rozpoczął właśnie współpracę z zarządcami małych miast i wsi. W ten sposób wokół pojawiły się Paczkomaty połączone z zasilanymi energią słoneczną przystankami autobusowymi. To nie tylko praktyczne, ale i ekologiczne rozwiązanie gwarantujące kolejną falę wzrostu popularności marki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Eko-paczkomaty są nieco mniejsze niż ich tradycyjne odpowiedniki, jednak przedstawiciele firmy InPost są przekonani, że zaspokoją one potrzeby odbiorców. Urządzenia zasilają 4 panele słoneczne (5,25 m²) umieszczone na dachach przystanków.
Rocznie wytwarzają one 680 kWh, z czego 71% energii przypada na zasilanie urządzenia Paczkomat, a 21% wykorzystywane ma być na potrzeby osób oczekujących na transport — między innymi na oświetlenie przystanku, zasilanie gniazda USB czy ładowarek indukcyjnych.
Pierwszym miejscem, w którym zainstalowane zostały ekologiczne paczkomaty, jest gmina Nędza.
Ten projekt wpisuje się w działania proekologiczne Gminy, a sama wiata poprawia również walory estetyczne otoczenia. Wierzę, że będziemy kontynuować tę owocną współpracę. – tłumaczy Gerard Przybyła, przewodniczący rady gminy Nędza
Kolejne instalacje planowane są niebawem na terenie Kielc i gminy Słupno.
PS InPost oficjalnym partnerem Tour de France
Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, operująca pod dwoma markami konsumenckimi InPost i Mondial Relay we Francji zostanie Oficjalnym Partnerem Tour de France. To legendarne wydarzenie sportowe w przyszłym roku obchodzi 111. rocznicę.
PS2 Rewolucja na rynku płatności mobilnych dzięki InPost Pay?
Firma zaprezentowała nową usługę. Tym razem jest to InPost Pay, czyli forma płatności bezgotówkowych, które mają być dostępne w aplikacji prawdopodobnie jeszcze w tym roku.