fot. X
„Za każde 50 lajków pod tym tweetem poprosimy Chat GPT o sprawienie, by ta paczka stała się bardziej andrzejkowa” – informował jeden z najnowszych postów firmy InPost na platformie X (kiedyś: Twitter). Pomysł narodził się z fascynacji nowymi technologiami i sztuczną inteligencją, a okazja, aby puścić wodze fantazji, była wprost doskonała. Andrzejki to przecież dzień wróżenia z fusów, lania wosku i typowania największych przygód, które wydarzą się w nadchodzącym roku.
Zobacz również
InPost postanowił wykorzystać tę niecodzienną atmosferę do stworzenia unikatowych wzorów paczek, których transportem na co dzień się zajmuje. W projekcie „pomogła” sztuczna inteligencja, a dokładnie rzecz biorąc — narzędzie pod nazwą DALL-E i ChatGPT. Efekty są zaskakujące, nic więc dziwnego, że kolejne posty z „andrzejkowej” serii zdobyły po kilkaset reakcji i kilkadziesiąt tysięcy wyświetleń na X.
Fot. X
Sztuczna inteligencja nie tylko do zabawy
Chociaż można chyba powiedzieć, że AI na dobre zawładnęła już rynkiem reklamowym nie tylko w Polsce, ale i w ogóle na świecie, to decydując się na jej użycie, warto zdawać sobie sprawę z ewentualnego ryzyka.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nowojorska Gildia Pisarzy podjęła kroki prawne przeciwko wykorzystaniu fragmentów książek m.in. autorstwa George R. R. Martina w celach treningowych Chata GPT. W magazynie sportowym Sports Illustrated ukazała się seria artykułów stworzonych przez sztuczną inteligencję, a Lego ogłosiło fałszywą współpracę z ekskluzywną marką modową Hermès, promując ją grafikami zawierającymi model torebki Birkin wykonany z klocków w mediach społecznościowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Czy zatem tworzenie treści z wykorzystaniem sztucznej inteligencji to faktycznie sposób na sukces? Być może, ale mimo wszystko warto przy tej okazji zachować umiar i zdrowy rozsądek.
PS Jak żyć u boku AI, żeby się zbyt szybko nie przekręcić?
Czy sztuczna inteligencja stanie się globalną fałszywą wyrocznią? Czy błyskawiczny rozwój narzędzi opartych na technologii GTP zacznie wprowadzać społeczeństwo raz po raz w błąd, szerząc fake newsy i masową dezinformację?
PS2 Artykuły fikcyjnych autorów w Sports Illustrated, czyli o tym jak nie korzystać z technologii AI
Znany sportowy magazyn Sports Illustrated publikował na swoich stronach internetowych artykuły fikcyjnych autorów, w rzeczywistości wygenerowanych przez technologię AI. Zaraz po odkryciu feralnego incydentu, wszystkie fałszywe treści zostały usunięte.