TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

InPost wykorzystuje AI do stworzenia akcji andrzejkowej

InPost wykorzystuje AI do stworzenia akcji andrzejkowej
Sztuczna inteligencja w marketingu? To już nikogo nie dziwi. Dziś autorzy strategii marketingowych prześcigają się w pomysłach na kreatywne wykorzystanie AI. Dołącza do nich m.in. InPost, który przygotował akcję andrzejkową.
O autorze
1 min czytania 2023-12-01

fot. X

„Za każde 50 lajków pod tym tweetem poprosimy Chat GPT o sprawienie, by ta paczka stała się bardziej andrzejkowa” – informował jeden z najnowszych postów firmy InPost na platformie X (kiedyś: Twitter). Pomysł narodził się z fascynacji nowymi technologiami i sztuczną inteligencją, a okazja, aby puścić wodze fantazji, była wprost doskonała. Andrzejki to przecież dzień wróżenia z fusów, lania wosku i typowania największych przygód, które wydarzą się w nadchodzącym roku.

InPost postanowił wykorzystać tę niecodzienną atmosferę do stworzenia unikatowych wzorów paczek, których transportem na co dzień się zajmuje. W projekcie „pomogła” sztuczna inteligencja, a dokładnie rzecz biorąc — narzędzie pod nazwą DALL-E i ChatGPT. Efekty są zaskakujące, nic więc dziwnego, że kolejne posty z „andrzejkowej” serii zdobyły po kilkaset reakcji i kilkadziesiąt tysięcy wyświetleń na X.

Fot. X

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Sztuczna inteligencja nie tylko do zabawy

Chociaż można chyba powiedzieć, że AI na dobre zawładnęła już rynkiem reklamowym nie tylko w Polsce, ale i w ogóle na świecie, to decydując się na jej użycie, warto zdawać sobie sprawę z ewentualnego ryzyka.

Nowojorska Gildia Pisarzy podjęła kroki prawne przeciwko wykorzystaniu fragmentów książek m.in. autorstwa George R. R. Martina w celach treningowych Chata GPT. W magazynie sportowym Sports Illustrated ukazała się seria artykułów stworzonych przez sztuczną inteligencję, a Lego ogłosiło fałszywą współpracę z ekskluzywną marką modową Hermès, promując ją grafikami zawierającymi model torebki Birkin wykonany z klocków w mediach społecznościowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Czy zatem tworzenie treści z wykorzystaniem sztucznej inteligencji to faktycznie sposób na sukces? Być może, ale mimo wszystko warto przy tej okazji zachować umiar i zdrowy rozsądek.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Jak żyć u boku AI, żeby się zbyt szybko nie przekręcić?

Czy sztuczna inteligencja stanie się globalną fałszywą wyrocznią? Czy błyskawiczny rozwój narzędzi opartych na technologii GTP zacznie wprowadzać społeczeństwo raz po raz w błąd, szerząc fake newsy i masową dezinformację? 

PS2 Artykuły fikcyjnych autorów w Sports Illustrated, czyli o tym jak nie korzystać z technologii AI

Znany sportowy magazyn Sports Illustrated publikował na swoich stronach internetowych artykuły fikcyjnych autorów, w rzeczywistości wygenerowanych przez technologię AI. Zaraz po odkryciu feralnego incydentu, wszystkie fałszywe treści zostały usunięte.