fot. about.fb.com
Jak podkreśla Meta, wielu klientów przed dokonaniem zakupu kontaktuje się bezpośrednio z twórcami i markami za pośrednictwem wiadomości na Instagramie. Teraz firma wprowadza nowe narzędzie, które ułatwi i przyspieszy cały proces zakupu bezpośrednio tam, gdzie toczy się rozmowa ze sprzedającym.
Zobacz również
Odtąd w oknie czatu klient może zapytać o interesujący go produkt, a następnie złożyć zamówienie. W tym samym wątku można dokonać płatności za pomocą Meta Pay oraz śledzić przesyłkę i zadawać wszelkie dodatkowe pytania sprzedającemu. Dzięki nowemu rozwiązaniu sprzedający na Instagramie zyskują możliwość żądania płatności bezpośrednio w wątku czatu, co eliminuje dodatkowy etap wysyłania faktury za pośrednictwem innych aplikacji.
Możesz robić zakupy bez obaw, wiedząc, że Twoje płatności są bezpiecznie przetwarzane, a zakupy są chronione – zapewnia Instagram.
Jak w praktyce wygląda działanie narzędzia „Płatności na czacie”? Przykładem takiej transakcji podzielił się Mark Zuckerberg w swoim poście na Instagramie.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Wyświetl ten post na InstagramieSłuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Instagram udostępni opcję oznaczania produktów w postach wszystkim użytkownikom – nawet profilom prywatnym. Dotąd rozwiązanie to było zarezerwowane wyłącznie dla profili profesjonalnych i powiązanych z kontem firmowym na Facebooku.