Mimo wielu intensywnych i zdecydowanych działań, hejt jest stale obecny w mediach społecznościowych. Poczucie (pozornej) anonimowości w sieci sprawia, że użytkownicy chętnie publikują obraźliwe treści pod zdjęciami czy postami innych osób. Teraz Instagram postanowił wprowadzić dwie nowe funkcje, które mają temu zapobiec.
Pierwsza z nich zmusi komentujących do ponownego zastanowienia się, czy chcą zamieścić obraźliwą treść – za pomocą sztucznej inteligencji wykrywane będą hejterskie komentarze i przed ich publikacją użytkownikowi pojawi się dodatkowy komunikat.
Zobacz również
Druga funkcja zaś umożliwia zastrzeżenie obraźliwych komentarzy – będą one wówczas widoczne tylko dla tej osoby, która je opublikowała. Opcja ta więc pozwala użytkownikowi na moderację treści pod swoimi postami.
Meta zapłaci Donaldowi Trumpowi 25 milionów dolarów odszkodowania
Obie funkcje zostaną wprowadzone do serwisu społecznościowego już wkrótce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Portale Facebook i Instagram postanowiły stawić czoła wszechobecnemu hejtowi, w związku z czym w marcu br. wprowadzony został zakaz pochwały, wsparcia i reprezentacji białego nacjonalizmu i separatyzmu na obu platformach.
PS2
Marka Sprite w maju br. wystartowała z polską odsłoną niezwykłej globalnej kampanii, w której pokazuje, że najlepszą odpowiedzią na hejt może być miłość i hasło „I love you hater”.
PS3
Organizacja STOMP Out Bullying, walcząca z wszechobecnym hejtem i znęcaniem się wśród nastolatków, stworzyła internetowe narzędzie z wykorzystaniem AI, które pokazuje, jak wszelkie negatywne słowa czy przykre czyny wpływają na mózg nastolatka.