Mimo wielu intensywnych i zdecydowanych działań, hejt jest stale obecny w mediach społecznościowych. Poczucie (pozornej) anonimowości w sieci sprawia, że użytkownicy chętnie publikują obraźliwe treści pod zdjęciami czy postami innych osób. Teraz Instagram postanowił wprowadzić dwie nowe funkcje, które mają temu zapobiec.
Pierwsza z nich zmusi komentujących do ponownego zastanowienia się, czy chcą zamieścić obraźliwą treść – za pomocą sztucznej inteligencji wykrywane będą hejterskie komentarze i przed ich publikacją użytkownikowi pojawi się dodatkowy komunikat.
Zobacz również
Druga funkcja zaś umożliwia zastrzeżenie obraźliwych komentarzy – będą one wówczas widoczne tylko dla tej osoby, która je opublikowała. Opcja ta więc pozwala użytkownikowi na moderację treści pod swoimi postami.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Obie funkcje zostaną wprowadzone do serwisu społecznościowego już wkrótce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Portale Facebook i Instagram postanowiły stawić czoła wszechobecnemu hejtowi, w związku z czym w marcu br. wprowadzony został zakaz pochwały, wsparcia i reprezentacji białego nacjonalizmu i separatyzmu na obu platformach.
PS2
Marka Sprite w maju br. wystartowała z polską odsłoną niezwykłej globalnej kampanii, w której pokazuje, że najlepszą odpowiedzią na hejt może być miłość i hasło „I love you hater”.
PS3
Organizacja STOMP Out Bullying, walcząca z wszechobecnym hejtem i znęcaniem się wśród nastolatków, stworzyła internetowe narzędzie z wykorzystaniem AI, które pokazuje, jak wszelkie negatywne słowa czy przykre czyny wpływają na mózg nastolatka.