Partnerem medialnym akcji została „Rzeczpospolita”.
Naukowcy z PAN rozpoczynają realizację masowej ankiety internetowej, która ma na celu sprawdzenie, czy po transformacji z 1989 r. w Polsce ukształtowały się wyraźne klasy społeczne. Jest to badanie inspirowane podobnym projektem, zrealizowanym przez BBC i badaczy z LSE i MU. Trzonem projektu jest ankieta online, stworzona w kreatorze formularzy internetowych ActiveForms, z którego korzystają m. in. Raiffeisen Polbank, czy PZU. Autorem narzędzia jest e-point SA („spółka matka” agencji Point of View) polski software house specjalizujący się w technologiach i strategiach umożliwiających ekspansję online. Ankietę wypełniać można poprzez serwis internetowy situs.pl – tam internauta będzie mógł sprawdzić jak lokuje się na najważniejszych wymiarach zróżnicowań społecznych.
Zobacz również
– W naszym badaniu odchodzimy od ulegającego coraz większej inflacji znaczeniowej pojęcia kapitałów i wolimy mówić po prostu o ważnych wymiarach pozycji społecznej określanych jako: materialny, sieciowy, edukacyjny, kulturowy i rynkowy. Ten pierwszy opisuje położenie ludzi w kategoriach czystej zamożności, drugi w kategoriach kontaktów i więzów z innymi, trzeci dotyczy wiedzy i umiejętności oraz posiadanych certyfikatów, a ostatnie dwa odnoszą się odpowiednio do: kompetencji w dziedzinie konsumpcji kultury oraz potencjału awansu na rynku. Łącznie stanowią o wielowymiarowym ulokowaniu każdej jednostki w naszym społeczeństwie – mówi Ireneusz Sadowski z Instytutu Studiów Politycznych PAN.
Badania przebiegają dwutorowo – tworzą je: komponent czysto akademicki, oparty na reprezentatywnej próbie realizowanej przez CBOS oraz komponent tzw. socjologii publicznej, czyli otwarta ankieta oferująca uczestnikom wstępny feedback (drobiazgowe naukowe opracowanie wyników dokonane zostanie na koniec projektu). Agencja Point of View odpowiada za przygotowanie serwisu www.situs.pl, a w nim ankiety otwartej (komponent publiczny), a także serwisu ludziewsieciach.pl wraz z ankietą zamkniętą, dostępną dla posiadaczy odpowiedniego tokenu (próba reprezentatywna oparta na losowaniu konkretnych osób z operatu). Zadaniem agencji będzie także przygotowanie i przeprowadzenie akcji promującej ankietę na Facebooku.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell