Wzrost multiscreeningu wśród społeczeństwa i zmęczenie klasyczną reklamą, wpływają na tworzenie nowych rozwiązań odpowiadających na zapotrzebowanie konsumenckie. Na rynku pojawiła się nowa firma, która działa na zasadzie RTB i Programmatic Media Buying oraz opiera swoje działanie na multiscreeningu. Jest nią Intele Sp. z o.o.
Wyobraź sobie, że jest chłodny jesienny wieczór. Twój potencjalny klient zasiada w wygodnym fotelu z herbatą w ulubionym kubku i włącza telewizor. Ogląda ciekawy film – jest mocno zaangażowany, ale pojawiają się po jakimś czasie reklamy. W tym Twoja reklama. Liczysz, że Twój potencjalny klient ją obejrzy. Niestety nasz bohater jest znudzony telewizyjnymi reklamami, więc sięga po komórkę i zaczyna się nią bawić. Niby jednym uchem słyszy Twój komunikat marketingowy, ale jego koncentracja i skupienie na TV spada niemal do zera, więc szansa, że zapamięta Twój produkt, jest minimalna. Jak dotrzeć do takiego klienta? Logicznym jest, żeby użyć do tego smartfona. Jednak dopiero synergia TV i drugiego ekranu (np. telefonicznego) przyniesie oczekiwany rezultat.
Zobacz również
Intele sp. z o. o. jest pierwszą polską (założoną w 2014 roku) firmą zajmującą się telewizją interaktywną (stąd nazwa IN-teraktywna TELE-wizja), RTB i multiscreeningiem. W ramach swoich usług oferuje m.in. synchronizację reklam. W praktyce oznacza to, że Twój klient może na swoim telefonie zobaczy
kreację nawiązującą do tej, która właśnie leci w telewizji. Takie działanie pozwala skutecznie dotrzeć do wybranej grupy, ponieważ odpowiada na pewne zmiany społeczne – coraz częściej podczas klasycznych reklam telewizyjnych automatycznie sięgamy po kolejny ekran (telefonu, tabletu albo komputera). Dzięki odniesieniu do przekazu pojawiającego się w telewizji, komunikat marketingowy na innym ekranie ma większą siłę przebicia. Potencjalny klient może nie być zainteresowany reklamą telewizyjną, ale nadal słyszy jej fragmenty. Ostatecznie Twój komunikat jest wzmocniony i podąża za klientem, na tyle skutecznie, że w końcu zostaje dostrzeżony.
To, jak zostanie wykorzystana synchronizacja reklamy, zależy tylko od Ciebie. Możesz operować takim samym komunikatem w TV i w wersji mobile’owej, możesz także uruchomić swoją kampanię w odpowiedzi na kreację konkurencji (w momencie, kiedy Twój konkurent reklamuje się w telewizji, na telefonie/tablecie potencjalnego klienta może się pojawić Twój przekaz). W zależności od reklamowanego produktu i grupy docelowej, jesteś w stanie wybrać formę trafiającą z komunikatem najskuteczniej.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Rozwiązania proponowane przez Intele oparte są o RTB (Real-Time Bidding) i Programmatic Media Buying, czyli kampania jest kupowana na zasadzie licytacji i automatycznie obsługiwana. Z punktu widzenia logistyki i skuteczności, reklama synchroniczna proponowana przez Intele jest wygodnym rozwiązaniem dla marketerów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Intele uwzględniając zmiany społeczne i potrzeby reklamodawców stworzył ofertę innowacyjną, skuteczną i zgodną z nadchodzącymi trendami. Intele opracowało swoje produkty w odpowiedzi na zmieniające się trendy zarówno w samym Digital Marketingu (większa automatyzacja procesów Marketing on-line i optymalizacja efektywności budżetów reklamowych), jak i ogólnie w społeczeństwie ery cyfrowej (coraz większe upowszechnianie się e-commerce, zjawisko multiscreeningu oraz oczekiwanie przez użytkowników dostępu do informacji „natychmiast”) – tłumaczy powstanie przedsiębiorstwa CEO Intele Mariusz Wasak.
Intele Sp. Z o.o. swoją ofertę kieruje do wszelkich podmiotów realizujących kampanie oparte o Programmatic Media Buying/RTB, czyli m.in. do agencji reklamowych, domów mediowych oraz podmiotów gospodarczych posiadających własne konta na platformach RTB.
Więcej informacji na stronie internetowej.