TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Interaktywna kampania #BeatPlasticPollution na nośnikach Screen Network i AMS w Polsce

AMS i Screen Network łączą siły i realizują wspólnie z organizacją UNEP/GRID-Warszawa wyjątkową interaktywną kampanię społeczną dotyczącą problemu mikroplastiku w środowisku, w tym również w kroplach deszczu, w ramach akcji pod hasłem #BeatPlasticPollution z okazji 50. Światowego Dnia Środowiska.
O autorze
2 min czytania 2023-06-05

Zanieczyszczenie środowiska tworzywami sztucznymi to jeden z największych problemów z jakimi boryka się obecnie świat. Dlatego hasłem przewodnim tegorocznych obchodów Światowego Dnia Środowiska organizowanego na świecie przez Program ONZ ds. Środowiska, a w Polsce przez UNEP/GRID-Warszawa jest #BeatPlasticPollution –przesłanie, które ma zwrócić uwagę na skutki złego zarządzania tworzywami sztucznymi, nie tylko dla środowiska, ale też zdrowia ludzi. Realizowana przez AMS i Screen Network inicjatywa porusza nieznany i ważny problem, jakim jest powszechne występowanie drobin plastiku w środowisku, w tym w kroplach deszczu. Uświadamia, że wyrzucone odpady z tworzyw sztucznych wracają do nas z niespodziewanej strony.

Mikroplastik to cząstki plastikowe o rozmiarze mniejszym niż 5 mm, które zazwyczaj powstają w wyniku rozkładu większych plastikowych przedmiotów lub dodatków do kosmetyków, detergentów i innych produktów. Wiele badańnaukowych wykazało, że mikroplastik w deszczu może mieć poważne konsekwencje dla zdrowia człowieka. BadaniaChińskiej Akademii Nauk Medycznych z 2019 dowodzą, że ekspozycja na mikroplastik może prowadzić do stresu oksydacyjnego, co z kolei może zwiększyć ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia, chorób neurologicznych i chorób autoimmunologicznych. 

Ten ważny społeczny przekaz wspierają dwa wiodące podmioty na rynku reklamy Digital Out-of-Home (DOOH) AMS i Screen Network wykorzystując zasięgi i rozwiązania technologiczne swoich ekranów, będących istotnym elementem Smart Cities. W ramach kampanii emitowane są animowane spoty i uruchomiona jest interaktywna komunikacja, która w niestandardowy sposób zwraca uwagę mieszkańców na skalę problemu oraz przekazuje im w “real time” informacje o obecności plastiku w opadach deszczu. Dzięki najnowszej technologii wykorzystywanej w ekranach cyfrowych informacje synchronizowane są na bieżąco ze zmieniającą się pogodą, a komunikat informacyjno-edukacyjny pojawia się na ekranach, kiedy pada deszcz. Im więcej mikroplastiku w deszczu, tym więcej plastikowcyh odpadów pojawia się w animacji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Współpraca UNEP/GRID-Warszawa z Screen Network i AMS to nie tylko doskonały przykład, że reklama DOOH wspiera ważne inicjatywy na rzecz środowiska i klimatu, ale jest formą nowoczesnej komunikacji społecznej, która staje się coraz istotniejszym elementem cyfrowych miast. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wykorzystywane obecnie na całym świecie w miastach, które chcą być określane jako Smart Cities, pozwalają komunikować się z mieszkańcami w zaskakującej formie i czasie rzeczywistym, aby móc szybko przekazać ważne informacje, budować świadomość, zmuszać do refleksji i finalnie do podejmowania konkretnych działań – mówi Agnieszka Godlewska, prezes Screen Network.

Kampanię można oglądać na wielkoformatowych telebimach i kurtynach LED, a także na ekranach w galeriach handlowych, na siłowniach, dworcach kolejowych, lotniskach i w środkach komunikacji miejskiej. Łącznie jest wyświetlana na kilkunastu tysiącach ekranów AMS i Screen Network, docierając do milionów osób w całym kraju. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Jesteśmy przekonani, że łączenie różnorodnych kompetencji przynosi najwięcej korzyści. Tym bardziej cieszymy się, że razem ze Screen Network i GRID możemy emitować tegoroczną kampanię #BeatPlasticPollution. Zwiększający się zasięg reklamy DOOH i jej możliwości technologiczne pozwalają prowadzić aktywną komunikację z mieszkańcami miast. Wierzymy, że może to pozytywnie zmieniać ich świadomość, a tym samym polepszać jakość życia – mówi Marek Kuzaka, prezes AMS.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Liquid Death pokazuje sposób na pozbycie się plastikach odpadów. Można ich używać… w chirurgii plastycznej

Producent wody w puszce jest znany z mrocznego humoru i kontrowersyjnych kampanii reklamowych. W nowej reklamie Liquid Death bierze na tapet temat plastikowych śmieci, które są nie tylko masowo produkowane przez ludzi, ale także wszczepiane w ich ciała.