Zanieczyszczenie środowiska tworzywami sztucznymi to jeden z największych problemów z jakimi boryka się obecnie świat. Dlatego hasłem przewodnim tegorocznych obchodów Światowego Dnia Środowiska organizowanego na świecie przez Program ONZ ds. Środowiska, a w Polsce przez UNEP/GRID-Warszawa jest #BeatPlasticPollution –przesłanie, które ma zwrócić uwagę na skutki złego zarządzania tworzywami sztucznymi, nie tylko dla środowiska, ale też zdrowia ludzi. Realizowana przez AMS i Screen Network inicjatywa porusza nieznany i ważny problem, jakim jest powszechne występowanie drobin plastiku w środowisku, w tym w kroplach deszczu. Uświadamia, że wyrzucone odpady z tworzyw sztucznych wracają do nas z niespodziewanej strony.
Mikroplastik to cząstki plastikowe o rozmiarze mniejszym niż 5 mm, które zazwyczaj powstają w wyniku rozkładu większych plastikowych przedmiotów lub dodatków do kosmetyków, detergentów i innych produktów. Wiele badańnaukowych wykazało, że mikroplastik w deszczu może mieć poważne konsekwencje dla zdrowia człowieka. BadaniaChińskiej Akademii Nauk Medycznych z 2019 dowodzą, że ekspozycja na mikroplastik może prowadzić do stresu oksydacyjnego, co z kolei może zwiększyć ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia, chorób neurologicznych i chorób autoimmunologicznych.
Zobacz również
Ten ważny społeczny przekaz wspierają dwa wiodące podmioty na rynku reklamy Digital Out-of-Home (DOOH) AMS i Screen Network wykorzystując zasięgi i rozwiązania technologiczne swoich ekranów, będących istotnym elementem Smart Cities. W ramach kampanii emitowane są animowane spoty i uruchomiona jest interaktywna komunikacja, która w niestandardowy sposób zwraca uwagę mieszkańców na skalę problemu oraz przekazuje im w “real time” informacje o obecności plastiku w opadach deszczu. Dzięki najnowszej technologii wykorzystywanej w ekranach cyfrowych informacje synchronizowane są na bieżąco ze zmieniającą się pogodą, a komunikat informacyjno-edukacyjny pojawia się na ekranach, kiedy pada deszcz. Im więcej mikroplastiku w deszczu, tym więcej plastikowcyh odpadów pojawia się w animacji.
– Współpraca UNEP/GRID-Warszawa z Screen Network i AMS to nie tylko doskonały przykład, że reklama DOOH wspiera ważne inicjatywy na rzecz środowiska i klimatu, ale jest formą nowoczesnej komunikacji społecznej, która staje się coraz istotniejszym elementem cyfrowych miast. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wykorzystywane obecnie na całym świecie w miastach, które chcą być określane jako Smart Cities, pozwalają komunikować się z mieszkańcami w zaskakującej formie i czasie rzeczywistym, aby móc szybko przekazać ważne informacje, budować świadomość, zmuszać do refleksji i finalnie do podejmowania konkretnych działań – mówi Agnieszka Godlewska, prezes Screen Network.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampanię można oglądać na wielkoformatowych telebimach i kurtynach LED, a także na ekranach w galeriach handlowych, na siłowniach, dworcach kolejowych, lotniskach i w środkach komunikacji miejskiej. Łącznie jest wyświetlana na kilkunastu tysiącach ekranów AMS i Screen Network, docierając do milionów osób w całym kraju.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Jesteśmy przekonani, że łączenie różnorodnych kompetencji przynosi najwięcej korzyści. Tym bardziej cieszymy się, że razem ze Screen Network i GRID możemy emitować tegoroczną kampanię #BeatPlasticPollution. Zwiększający się zasięg reklamy DOOH i jej możliwości technologiczne pozwalają prowadzić aktywną komunikację z mieszkańcami miast. Wierzymy, że może to pozytywnie zmieniać ich świadomość, a tym samym polepszać jakość życia – mówi Marek Kuzaka, prezes AMS.
PS Liquid Death pokazuje sposób na pozbycie się plastikach odpadów. Można ich używać… w chirurgii plastycznej
Producent wody w puszce jest znany z mrocznego humoru i kontrowersyjnych kampanii reklamowych. W nowej reklamie Liquid Death bierze na tapet temat plastikowych śmieci, które są nie tylko masowo produkowane przez ludzi, ale także wszczepiane w ich ciała.