W ramach kampanii „A Line-up Unlike Any Other” Audible – amerykański producent i sprzedawca audiobooków należący do firmy Amazon – zaprezentował nietypowe billboardy imitujące odtwarzacze kasetowe. W ten sposób marka zachęca odbiorców do poznawania prawdziwych kryminalnych historii w formie audio.
Zobacz również
Na billboardach zostały umieszczone kody QR, dzięki którym słuchacze zostają przekierowani na stronę Audible z wybranymi tytułami, aby następnie – na przykład w drodze do pracy – słuchać kryminałów. Pierwszy billboard, który powstał we współpracy z agencją Talon Outdoor, został opatrzony tytułem „93 kobiety”.
Albert Hogan, starszy dyrektor ds. marketingu Audible podkreśla, że kryminały to często prawdziwe ludzkie historie, które nie powinny zostać zapomniane.
– Kampania ukazuje niezwykłą, porywającą i często nieprzyjemną rzeczywistość zbrodni, jakie są dokonywane na co dzień wokół nas i kładzie nacisk na ofiary, które zbyt często pozostają zapomniane. Chcieliśmy ożywić te historie w nowy, interesujący sposób, dlatego współpracujemy z agencją Talon, aby w niekonwencjonalny sposób zachęcić odbiorców do zatrzymania się i wysłuchania tych historii – wyjaśnia Hogan.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pierwszy z billboardów pojawił się 22 czerwca w tętniącej życiem dzielnicy Brixton w Londynie. Kolejny stanie 4 lipca przy jednej z ulic w mieście Salford w Greater Manchester.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Akcję wspierają działania w mediach społecznościowych, a także kampania prowadzona w telewizji, streamingu i w kinach.
PS
Coraz więcej marek decyduje się na wykorzystywanie kodów QR w swoich działaniach marketingowych. Jaki potencjał kryją kody QR znajdujące się w centrum kreatywnych kampanii?
fot. thedrum.com