InternetBeta, Kongres 590, Kongres Public Relations – konferencje na Podkarpaciu, które warto na stałe wpisać do kalendarza

InternetBeta, Kongres 590, Kongres Public Relations – konferencje na Podkarpaciu, które warto na stałe wpisać do kalendarza
Podkarpacie ze swoim silnym zapleczem technologicznym i badawczo-naukowym, a także dzięki licznym konferencjom jest idealnym miejscem dla osób związanych zawodowo z marketingiem i biznesem.
O autorze
5 min czytania 2018-08-13

Jeśli zależy Wam na ciągłym rozwoju, poznawaniu nowych trendów i byciu na bieżąco z najświeższą wiedzą marketingową pozyskiwaną prosto od ekspertów z branży marketingowej, a także stawiacie na budowanie znajomości i relacji z ludźmi z branży, województwo podkarpackie ma wiele do zaoferowania.

Podkarpacie to jeden z najpiękniejszych regionów Polski, do którego przyjazd zawsze jest dla mnie wspaniałą przygodą, ale i wytchnieniem. Na InternetBeta przyjeżdżam od pierwszej edycji tej konferencji, zatem w tym roku będę po raz dziesiąty. Czuję się stałym elementem wyposażenia (śmiech) – poleca Mariusz Wesołowski, digital manager w Selena Marketing International.

Kongresy, które organizujemy w Rzeszowie są specyficzne. Wiele z nich posiada ogromną tradycję i historię. Kongres Marketingu w samorządach, Kongres Public Relations czy Kongres IT są wydarzeniami, mającymi realny wpływ na rozwój branż, których dotyczą. Kongres Public Relations jako jedyne wydarzenie w branży public relations w Polsce integruje wszystkie środowiska związane z obszarem zarządzania przedsiębiorstwem – mówi dr hab. Dariusz Tworzydło z Uniwersytetu Warszawskiego.

Dwa wydarzenia odbywające się w Rzeszowie, w których warto brać udział, to Kongres Profesjonalistów PR i InternetBeta. Pierwsze odbywa się w kwietniu i jest przeznaczone dla osób zawodowo zajmujących się PR. To miejsce nawiązywania kontaktów, podtrzymywania znajomości i wymiany wiedzy. Z kolei wrześniowa Internetbeta to wydarzenie branży internetowej. Można na nim zdobyć wiedzę na temat różnych obszarów internetu, poznać nowe rozwiązania i przyswoić dobre praktyki branży. Jednakże InternetBeta to nie tylko solidna porcja wiedzy, ale także branżowa integracja na wieczornych imprezach i ciekawe rozmowy kuluarowe – rekomenduje Anna Miotk, dyrektor ds. komunikacji w PBI.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co warto zobaczyć w województwie podkarpackim przy okazji udziału w konferencji?

Podkarpacie jako region to przede wszystkim Bieszczady i cudowna Solina, którą polecam każdemu, kto jeszcze nie miał okazji jej odwiedzić – mówi Mariusz Wesołowski.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wśród kluczowych, ciekawych miejsc, które warto zobaczyć w podkarpackiem znajdują się zabytki, w tym niezaprzeczalnie piękne Muzeum Zamek w Łańcucie, czy skansen w Kolbuszowej. Oprócz tego ciekawym miejscem są niezwykłe Bieszczady, które przyciągają swoim urokiem, przestrzenią i dziką przyrodą. Inną wartą uwagi atrakcją są muzea, np. pokazujące historię szkła Muzeum Podkarpackie w Krośnie, czy jedyne w Polsce Muzeum Dobranocek mieszczące się w Rzeszowie. Podkarpacie jest wyjątkowe, bo w dziko położonych terenach odnajdujemy także nowoczesność. Przykładem miejsca łączącego walory przyrodnicze z nowoczesną architekturą jest np. hotel Arłamów, gdzie przybywają nie tylko reprezentanci kadry narodowej na zgrupowania, ale wielu turystów z Polski i zza granicy – dodaje Dariusz Tworzydło.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Oto lista wydarzeń marketingowych i biznesowych, które warto na stałe wpisać do kalendarza:

1. InternetBeta

Na mapie konferencji każdego marketera powinna pojawić się InternetBeta. Jest to jedna z najbardziej znanych konferencji, odbywających się na terenie województwa podkarpackiego. Skupia ludzi związanych zawodowo z marketingiem, internetem i nowymi technologiami.

InternetBeta to konferencja inna niż wszystkie właśnie ze względu na urodę i charakter miejscowości Kielnarowa, w której odbywa się wydarzenie. W ciągu 10 lat Beta mocno się rozwinęła. Przeszła metamorfozę od niemal całkowicie interdycyplinarnych pierwszych edycji, przez mocno sfocusowane na marketingu po konferencje dla startuperów, bo tak się złożyło, że rynek startupów rozwijał się wraz z konferencją – poleca Mariusz Wesołowski.

Do tej pory wśród prelegentów pojawiali się przedstawiciele czołowych agencji reklamowych i digitalowych, liczni inwestorzy, właściciele sklepów internetowych, a także osoby odpowiedzialne za marketing największych marek. Prezentacje przedstawiali m.in. Paweł Sala (FreshMail), Paweł Tkaczyk (Midea), Andrzej Ogonowski (SMSAPI.pl), Roman Łoziński, Mariusz Wesołowski, czy Michał Górecki (koszulkowo.com).

W ramach wydarzenia uczestnicy mają okazję obejrzeć kilkadziesiąt prezentacji z różnorodnej tematyki, wśród których z pewnością każdy znajdzie coś interesującego i inspirującego dla siebie. Dodatkowo w celu lepszej integracji uczestników InternetBety i sprzyjaniu networkingowi organizowane są liczne atrakcje, np. imprezy taneczne, tańce z ogniami, mały festiwal muzyczny, zawody w piłkarzyki, a nawet dostępny jest park linowy.

W skrócie InternetBetę można określić jako obowiązkowe wydarzenie w regionie podkarpackim dla każdego marketera.

Najbliższa edycja: 19-21 września 2018 roku w Kielnarowej koło Rzeszowa

2. Kongres Profesjonalistów Public Relations

Kongres Profesjonalistów Public Relations jest jednym z największym i najstarszych cyklicznych wydarzeń dla branży public relations w Polsce. Na uczestników wydarzenia czekają prezentacje i warsztaty poruszające najważniejsze kwestie i trendy w zakresie promocji. Jest do doskonała okazja do spotkania i zdobycia wiedzy od znanych praktyków rynkowych z wieloletnim doświadczeniem z zakresu PR-u, marketingu, dziennikarstwa i szeroko pojętej komunikacji.

Prelegentami ubiegłych edycji byli m.in. Ilona Grzywińska (Uber), Adam Burak (Lotos), Anna Miotk (PBI), Martyna Węgrzyn (Danone), Szymon Sikorski (Publicon), Łukasz Majewski (VML), Sebastian Bykowski (PRESS-SERVICE Monitoring Mediów), Jacek Kotarbiński, a także dziennikarz Maciej Orłoś.

Najbliższa edycja: 25-26 kwietnia 2019 roku w Rzeszowie

3. Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach

Promocja to niezwykle istotna kwestia dla każdego samorządu, sprzyjająca napływowi turystów i inwestorów. To właśnie na niej skupia się Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach organizowany co roku w stolicy województwa podkarpackiego, Rzeszowie. Wydarzenie skierowane jest do przedstawicieli samorządów, administracji, agencji samorządowych oraz instytucji okołobiznesowych i specjalistów ds. marketingu. Podczas kongresu prelekcje dotyczące budowania tożsamości i marki miejsc oraz jej promocji, eksponowania potencjału regionu, a także współpracy z agencjami i podmiotami z branży marketingowej prowadzą liczni eksperci i praktycy marketingu. W poprzednich edycjach byli to m.in. Piotr Lutek (Synergia), Bohdan Pawłowicz (NASK), dr Sebastian Chachołek (Grupa PRC), Gabriela Prokocka-Kazek (Marka Małopolska), Kamil Czyż (Urząd Miasta Rzeszowa), Mateusz Galica (TNS Polska), Anna Miotk (PBI), dr Bartłomiej Walas (Polska Organizacja Turystyczna).

W ramach wydarzenia odbywają się także warsztaty, podczas których uczestnicy wraz z ekspertami analizują wybrane case study lub poruszają konkretne zagadnienia z branży marketingu terytorialnego. Uczestnicy kongresu mają także okazję zdobyć świeżą wiedzę z zakresu tworzenia nieszablonowych projektów i rozwiązań marketingowych stosowanych w jednostkach samorządowych.

Najbliższa edycja: 25-26 października 2018 roku w Rzeszowie, hasło przewodnie: „Skuteczne kampanie promocyjne miasta i regionu”.

4. Kongres 590

Jest to jedno z największych wydarzeń organizowanych w województwie podkarpackim i jedno z największych wydarzeń ekonomicznych i biznesowych w Polsce. Kongres 590 to miejsce spotkań przedstawicieli biznesu, nauki, polityki i legislacji. W jego ramach przedsiębiorcy, menedżerowie, politycy, naukowcy i eksperci ekonomiczni dyskutują i wymieniają się doświadczeniami i poglądami związanymi z biznesem i przedsiębiorczością, gospodarką, nowymi technologiami i innowacjami technologicznymi, handlem i eksportem, czy też energetyką, polityką środowiska i społeczeństwem.

Dodatkowo podczas wydarzenia organizowana jest specjalna Strefa MŚP, gdzie prezentują się polskie firmy, a także Scena MŚP, w ramach której odbywają się m.in. warsztaty prowadzone przez ekspertów z różnych dziedzin.

Do tej pory w dwóch edycjach wydarzenia wśród prelegentów pojawili się znani politycy i przedstawiciele świata biznesu, jak prezydent Andrzej Duda, premier Mateusz Morawiecki, marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl, prezes NBP Adam Glapiński, wiceprezes PKO BP Rafał Antczak, wiceprezes PZU Życie Aleksandra Agatowska, współzałożyciel i wiceprezes Cedrob Włodzimierz Bartkowski, prezes Fakro Ryszard Florek, polski ekonomista Rafał Antczak, jak również znany zagraniczny muzyk i biznesmen Bruce Dickinson.

Najbliższa edycja: 15-16 listopada 2018 roku w Jasionce koło Rzeszowa.

5. GDG (Google Delevoper Groups) Rzeszów

GDG Rzeszów to inicjatywa mająca na celu skupianie osób zainteresowanych IT oraz technologiami firmy Google. W jej ramach organizowane są bezpłatne warsztaty i spotkania dotyczące różnych zagadnień związanych głównie z projektami programistycznymi, programowaniem i nowymi technologiami.

Wśród konferencji, które odbyły się w ramach GDG Rzeszów, warto wymienić Analyze IT, zorganizowaną wraz z firmą G2A. Była to jedna z pierwszych konferencji w regionie poświęconych analityce w IT. Gościła ona prelegentów z największych firm informatycznych w kraju, jak Brand24, Google czy Facebook.

W Rzeszowie spotkania organizowane są od 2016 roku.

Najbliższa edycja: 2 sierpnia 2018 roku w Rzeszowie

6. Czwartki Social Media w Rzeszowie

Tego cyklu spotkań chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Odbywające się w kilku miastach w Polsce, w tym w Rzeszowie, bezpłatne Czwartki Social Media skierowane są do wszystkich zainteresowanych mediami społecznościowymi i nastawione są na wymianę wiedzy i doświadczenia oraz na integrację uczestników.

Na spotkaniach pojawiają się pracownicy agencji social media, freelancerzy, specjaliści od PR, startupowcy, jak i osoby dopiero startujące w pracy związanej z mediami społecznościowymi. Dzięki luźnej, bardziej kameralnej atmosferze Czwartków Social Media, znacznie łatwiej jest poznać nowe osoby z branży i nawiązać z nimi znajomość.

Jeśli Wasza praca związana jest z mediami społecznościowymi albo po prostu są one jednym z Waszych zainteresowań i chcecie zdobyć wiedzę, a także poznać nowe osoby, nie możecie pominąć tego cyklu spotkań.

Najbliższa edycja: data najbliższego spotkania powinna pojawić się wkrótce na profilu wydarzenia na Facebooku.

Więcej informacji i ciekawostek na temat interesującego regionu podkarpackiego możecie znaleźć na stronie, a także na fanpage’u na Facebooku, Instagramie oraz na kanale na YouTube.