Jak podaje Rzeczpospolita, amerykańska firma Jack Daniel’s Properties zarzuca wrocławskiej spółce Akwawit, produkującej polsko-szkocką whisky Jack Strong, naruszenie pięciu unijnych oznaczeń, w tym słownego znaku Jack Daniel’s.
Amerykański producent domaga się usunięcia nazwy Jack Strong z butelek oraz materiałów promocyjnych. Póki co w zarzucie na ma żądania finansowego, lecz jest tzw. żądanie informacyjne dotyczące skali sprzedaży polskiego trunku.
Zobacz również
Przedstawiciele wrocławskiej firmy w odpowiedzi na zarzuty zaznaczyli, że przeciętnemu polskiemu konsumentowi hasło „Jack Strong” kojarzy się przede wszystkim z postacią Ryszarda Kuklińskiego oraz tytułem filmu o tej postaci, natomiast identyfikacja marki polskiej whisky ma nawiązywać do naszej rodzimej tradycji.
Ponadto, jak zauważyli przedstawiciele firmy Akwawit, oba trunki znacznie różnią się od siebie, co z pewnością dostrzegają prawdziwi amatorzy whisky i nie ma obawy, że pomylą amerykański alkohol z polskim wyrobem.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach