Czy wiecie, że jedno rozbite jajko, które znajdzie się w całym opakowaniu, jest równoznaczne z wyrzuceniem przez sklep całej porcji? Jak informuje sieć Carrefour, w ten sposób marnuje się u nich aż 3,5 miliona jaj!
Wkrótce jednak ma się to zmienić, bo francuska marka zamierza wprowadzać konkretne działania mające na celu walkę z marnotrawstwem produktów. W sklepach znajdą się regały „zero waste challenge”, na których znajdziemy jajka położone luzem – bez kartonowych wytłaczanek, w których znajdowała się zawsze konkretna liczba sztuk.
Zobacz również
Jajka ułożone na stosie, są podzielone na rodzaje hodowli, w celu ułatwienia wyboru klientom. Ci samodzielnie komponują swoje pudełko, w którym zmieści się 6 jaj. W ten sposób firma uniknie wyrzucania całych „kompletów” jajek, bo na straty straty spisane są tylko uszkodzone sztuki.
Pilotaż w 30 francuskich sklepach Carrefour w ciągu kilku tygodni pozwolił zaoszczędzić ponad 13 000 pudełek z jajkami, które początkowo miały zostać wyrzucone. Na razie pomysł jest wprowadzony tylko we Francji, ale wkrótce ma być przeniesiony również na inne rynki.
Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Mieszkańcy Hiszpanii już nie będą mogli spakować świeżych produktów do jednorazowych foliowych opakowań, które zawsze były dostępne w supermarketach. Rząd chce zachęcić do kupowania owoców i warzyw „luzem”.