Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Jajka nie w wytłaczankach, a leżące luzem. Sklep chce w ten sposób walczyć z marnotrawstwem jedzenia

Jajka nie w wytłaczankach, a leżące luzem. Sklep chce w ten sposób walczyć z marnotrawstwem jedzenia
Francuskie oddziały Carrefour będą sprzedawać jajka „luzem", dzięki czemu konsument sam może wybrać jajka, a sklep nie musi wyrzucać całych pudełek, w których znajdzie się np. jedna potłuczona sztuka.
O autorze
1 min czytania 2021-10-04

Czy wiecie, że jedno rozbite jajko, które znajdzie się w całym opakowaniu, jest równoznaczne z wyrzuceniem przez sklep całej porcji? Jak informuje sieć Carrefour, w ten sposób marnuje się u nich aż 3,5 miliona jaj!

Wkrótce jednak ma się to zmienić, bo francuska marka zamierza wprowadzać konkretne działania mające na celu walkę z marnotrawstwem produktów. W sklepach znajdą się regały „zero waste challenge”, na których znajdziemy jajka położone luzem – bez kartonowych wytłaczanek, w których znajdowała się zawsze konkretna liczba sztuk.

Jajka ułożone na stosie, są podzielone na rodzaje hodowli, w celu ułatwienia wyboru klientom. Ci samodzielnie komponują swoje pudełko, w którym zmieści się 6 jaj. W ten sposób firma uniknie wyrzucania całych „kompletów” jajek, bo na straty straty spisane są tylko uszkodzone sztuki.

Pilotaż w 30 francuskich sklepach Carrefour w ciągu kilku tygodni pozwolił zaoszczędzić ponad 13 000 pudełek z jajkami, które początkowo miały zostać wyrzucone. Na razie pomysł jest wprowadzony tylko we Francji, ale wkrótce ma być przeniesiony również na inne rynki.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Mieszkańcy Hiszpanii już nie będą mogli spakować świeżych produktów do jednorazowych foliowych opakowań, które zawsze były dostępne w supermarketach. Rząd chce zachęcić do kupowania owoców i warzyw „luzem”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się