Jak 10-krotnie zwiększyć liczbę subskrypcji newslettera

Jak 10-krotnie zwiększyć liczbę subskrypcji newslettera
Budowanie bazy subskrybentów to jedno z najważniejszych działań email marketingowych. Tylko baza, na którą systematycznie zapisują się zaangażowani odbiorcy pozwala na realizowanie skutecznych kampanii email marketingowych.
O autorze
2 min czytania 2016-02-18

Firma Diverse wykorzystuje w swojej strategii wiele technik pozyskiwania nowych subskrybentów, jednak dokładna analiza statystyk pokazała, że zastosowanie kodów rabatowych nie ma sobie równych. 

Informacje o kliencie 

DIVERSE jest jedną z wiodących polskich marek odzieżowych, na rynku od ponad 20 lat. Sklepy DIVERSE są zlokalizowane w ponad 200 punktach całego kraju, a marka sukcesywnie powiększa zasięg o nowe europejskie rynki, swoją ofertę dostosowując do zróżnicowanych wymagań klientów.

Wyzwanie 

Firma Diverse postawiła za główny cel powiększenie bazy adresowej oraz zwiększenie zaangażowania subskrybentów (większa liczba kliknięć w linki wiadomości i przejść na stronę sklepu internetowego).

Zrealizowany projekt

Na początku współpracy eksperci z GetResponse przeprowadzili kompleksowy audyt wszystkich działań email marketingowych firmy Diverse. Efektem było stopniowe wprowadzenie zmian w ramach działań email marketingowych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Budowa bazy subskrybentów

Podstawowym narzędziem budowy bazy adresowej Diverse jest formularz zapisu na firmowej stronie internetowej. Oprócz adresu email użytkownik proszony jest o wskazanie płci oraz daty urodzin. Informacje te pozwalają na zastosowanie segmentacji i dopasowanie oferty do preferencji użytkownika (odrębna oferta dla kobiet i mężczyzn). Znajomość daty urodzin, może w przyszłości posłużyć do przygotowania indywidualnych kampanii urodzinowych dla każdego subskrybenta.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Firma prowadzi również akcje promocyjne na portalach społecznościowych, co pozwala dotrzeć do nowych użytkowników i znacznie zwiększa liczbę nowych subskrybentów. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Przygotowanie responsywnego szablonu newslettera 

Aby docierać z kampaniami email marketingowymi do wszystkich odbiorców, należało w pierwszej kolejności przygotować responsywny szablon newslettera.

Responsywny szablon automatycznie dostosowuje wygląd wiadomości do rozmiaru urządzenia, na którym jest wyświetlany – użytkownicy mogą wygodnie obsługiwać maila na każdym urządzeniu: smartfonie, tablecie, laptopie, komputerze stacjonarnym, etc.

Dzięki zastosowaniu responsywnych szablonów kampanie email marketingowe są o wiele bardziej skuteczne – więcej osób może otworzyć wiadomość, zapoznać się z jej treścią i wykonać zawarte w niej call to action.

Kody rabatowe

Co jakiś czas marka Diverse realizuje ograniczone czasowo kampanie promocyjne z wykorzystaniem kodów rabatowych. Każdy subskrybent otrzymuje unikalny kod rabatowy do wykorzystania w sklepie stacjonarnym lub online na diversesystem.com.

Zdj. 2. Fragment wiadomości zawierającej unikalny kod promocyjny

Kampanie te są dodatkowo promowane za pomocą:

  • reklamy w mediach społecznościowych
  • na stronie diversesystem.com
  • wsparcia PR

Optymalizacja 

Do analizy kampanii email marketingowych firma Diverse wykorzystuje zaawansowane statystyki GetResponse. Pozwalają one na monitorowanie w czasie rzeczywistym najważniejszych wskaźników skuteczności przeprowadzonych kampanii email marketingowych, zaangażowania subskrybentów, mierzenie konwersji i optymalizację działań.

Efekty: 

Statystyki pokazują, że baza adresów przyrasta równomiernie. Jednak w miesiącach, w których zostały przeprowadzone kampanie z wykorzystaniem kodów promocyjnych, firma odnotowała aż 10 razy większą liczbę nowych subskrybentów. Tak duży wzrost miał miejsce za każdym razem po przeprowadzeniu kampanii promocyjnej.

Szczegółowa analiza statystyk wykazała, że:

  • wskaźnik otwarć wiadomości w kampaniach z wykorzystaniem specjalnych kodów promocyjnych był większy o 60%,
  • segmentacja odbiorców ze względu na płeć i wysyłka spersonalizowanych wiadomości pozwala na osiągnięcie wysokiego wskaźnika klikalności.

Podsumowanie

Wyniki dotychczasowych działań email marketingowych firmy Diverse pokazują:

– korzyści płynące z wykorzystania profesjonalnej platformy do email marketingu, która pozwala na systematyczne budowanie listy adresów, przygotowanie responsywnego szablonu wiadomości, kompleksową realizację kampanii email marketingowych oraz zaawansowaną analizę skuteczności wszystkich działań.

– konieczność znajomości oczekiwań docelowych odbiorców, która pozwoli na przygotowanie atrakcyjnej zachęty i przeprowadzenie kampanii osiągającej fenomenalne rezultaty.


Ireneusz Klimczak
Ekspert ds. Content Marketingu w GetResponse. Zajmuje się przygotowaniem wartościowych i angażujących treści, które pozwalają klientom wykorzystać potencjał email marketingu. Znajdź go na Twitterze – @irekklimczak chętnie rozmawia o email marketingu.