Skąd się wzięło to, mówiąc delikatnie, zaskakujące pytanie? A przede wszystkim jak to możliwe, że zdobyło aż taką popularność? Wszak Imperium Rzymskie nie było na językach całego świata od swojego upadku w 476 r., co nomen omen także miało miejsce we wrześniu.
W wakacje na TikToku pojawiały się mikrotrendy w postaci #GirlDinner i #GirlMath, jednocześnie uwielbiane przez użytkowników i krytykowane przez dietetyków i ekonomistów, jednak to #romanempire przebiło się szeroko do mainstreamu. Internetowa legenda głosi, że w połowie sierpnia szwedzki użytkownik Instagrama i rekonstruktor historyczny, znany pod Nickiem Gaius Flavius nakłonił swoje obserwatorki do zadania tego hamletowskiego pytania swoim partnerom, ojcom i braciom, sugerując, że odpowiedź może je zszokować. Jak to bywa w przypadku viralowego contentu karuzela ruszyła, a trend szybko trafił w ręce twórców memów oraz na TikToka.
Zobacz również
O Imperium Rzymskim „całkiem sporo” myśli choćby Jared Leto, jednak to nic w porównaniu z mężem Paris Hilton lub Tigerem Woodsem, którzy wierząc na słowo – robią to każdego dnia. Temat stał się na tyle gorący, że podjęły go amerykańskie media newsowe, a marki z całego świata zwęszyły RTM-ową szansę na zabawną komunikację.
Duńskie Ganni na TikToku pytała kobiety o to jak często myślą o ich hitowych balerinach, a Inpost przygotował wizualizację Paczkomatów sprzed wieków.
Źródło: https://www.tiktok.com/@inpostpl/video/7279007443223465248, https://www.tiktok.com/@ganni_official/video/7280444614442487073
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Trend na „How Often Men Think About the Roman Empire” ma przed sobą jeszcze kilka dni chwały i z pewnością możemy spodziewać się, że kolejne marki przemycą pytanie w swojej social mediowej komunikacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
O autorce:
Marta Nowak
Senior Creative Copywriter
Havas Play, Havas Media Network
PS TikTok chce być transparentny. Udostępnia etykiety do oznaczania treści wygenerowanych przez AI
TikTok chce, by publikowane w aplikacji treści, w których wykorzystano sztuczną inteligencję były oznaczane. W tym celu uruchamia specjalne etykiety do samodzielnego wykorzystania przez twórców oraz rozpoczyna testowanie automatycznego oznakowania tego rodzaju materiałów.
PS2 TikTok ponownie ukarany. Aplikacja naruszyła prywatność dzieci
Irlandzka Komisja Ochrony Danych (DPC) nałożyła na aplikację TikTok karę finansową w wysokości 345 milionów euro. Platforma naruszyła przepisy o ochronie danych osobowych. TikTok wydał oświadczenie.